Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Carina - 1 januari 2013 22:19



Å vad jag älskar att det blir ljusare och ljusare för varje dag   ! Men visst kan mörkret  ha sin tjusning med att man tänder små fönsterlampor och härliga doftljus.......  .



Fast kunde jag välja skulle jag gå i ide november, december, januari och februari.......sen i mars skulle jag komma fram när solen börjar stå lite högre och man kan sitta på en fäll i en snödriva med en kopp varm choklad och ostmacka och njuta av takdroppet......mmm......våren är på väg.......



Nu tillbaka till verkligheten........det är januari     .........visserligen inte så kallt men herregud vad jag har skottat snö i vinter!



Men jag tänker både på barnen och på dom vinterälskande vuxna.......såklart det ska vara snö när det är vinter   ! Skidor utför och på tvären, skoter, pulka, göra snögubbar och för att inte tala om min hund Tingeling.......hon älskar snö!



Idag har faktiskt även jag utnyttjat snön   .......nja........riktigt så där såg jag väl inte ut men nästan   .......



Jag var  nämligen iväg till Skönviksbacken och gjorde tre försök till att åka slalom! Sist jag åkte var för ca 17 år sedan. Nått ess på att åka slalom har jag aldrig varit. Tillräckligt brant så har jag suttit på ändan och med skräck hasat nedför     .

Men det behövdes inte idag   !



Min kompis Kicki ställde upp som stöd. Fick sällskap i liften (den var lite gruvsamt första svängen) och sen lite råd vart det var enklast att ta sig ned.



Första åket kändes det ganska knaggligt (finns det ordet?)......jag valde att åka lätta slingan i skogen. Andra åket kändes lite bättre och jag åkte i rätta backen och tog bara slingan i skogen sista biten. Tredje och sista åket tog jag mod till mig och åkte rätta backen hela vägen ned.....även sista branten.......å det var rätt brant   ........men ner kom jag   !



Jättemycket Tack Kicki för sällskapet!!!!

Jag kommer garanterat att dyka upp fler gånger i backen när ni är där. Och jättemycket Tack Emil för att du promenerade med Tingeling   !



Vidare till dagens fundering - vad tycker ni om det här:


 


Det här gillar jag skarpt! Inte alltid lätt........men man ska verkligen gilla sig själv!



Här står jag och fixar håret   , "målar" ansiktet   , fixar naglar   , klämmer in kroppen i snygga kläder......å inte fan hjälper det! Jag ser ut som jag alltid gör hur än jag försöker fixa och trixa. Och nu när jag är dryga femti så är det ännu svårare att få till något vackert......ojoj   !



Skämt å  sido.......allt ligger ju i betraktarens ögon   ! Då jag pratar med mina kompisar så märker jag att vi "fastnar" verkligen för olika sorters killar/tjejer. Vi är också överens om att det är hela paketet som är intressant.......utstrålningen och hur killen /tjejen är som person.



Jag har tur......jag har en kille som älskar mig precis som jag ser ut.....lyckliga jag   !



Fast.........är det någon som har något bra sminktips? Det är ju ändå lite kul och fixa till sig lite om man ska ut på galej   .....   !




NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  

Carina


Av Carina - 1 januari 2013 10:21


Japp! Då startar jag upp bloggandet igen   .....

 

Det har hänt mycket sedan jag bloggade sist (9 maj 2012). 

 

Jag har flyttat............igen.........  (jaaaa....det ÄR jobbigt att flytta!). 

Nu är jag och Tingeling sambo med Kenneth     . Vi bor ganska mitt i Timrå centrum och trivs jättbra!

 

 

Jag har köpt ny bil   . En Clio. Liten och behändig bil och än så länge har jag klarat av vinterväglaget bra. Men visst saknar jag fyrhjulsdriften från Subarun. Men man kan inte alltid få allt man önskar sig.......

 

 

Det har varit en bra sommarsemester   . Har varit en tur till Göteborg och en tur till Piteå. Kul   !

 

 

Jag har kvar alla mina fantastiska vänner och har även lärt känna ytterligare några nya     .

 


Har fortsatt tränat agility under hösten. Det går sakta men säkert framåt i Tingelings och min utveckling.......och vi har himla roligt   !

 

 

Till dagens fundering - vad tror ni om det här:

 

 

 

 

Det här är väl ändå ett bra motto att leva efter?!  Eller.......

 

Ibland tänker jag att om jag inte är allt för glad så blir jag kanske inte så himla ledsen då något tråkigt händer. Fallet blir liksom inte så högt.............

 

Men visst vore det fint om man alltid kunde vara glad. Alltid tro att allt blir till det bästa. Inte ta ut olyckan i förväg.......för visst är det så att om man gruvar sig för något så får man uppleva svårigheten två gånger......om nu ens svårigheten dyker upp.......


Ibland händer det riktigt tråkiga saker. En del säger att man kan välja hur man tacklar saker som drabbar en......men kan man verkligen det? Och är det okey att välja att vara ledsen?


Jag kan känna att det ibland kan vara befriande att vara ledsen och gråta. Konsten är kanske att inte vara ledsen för länge. När man nu ska kunna avgöra när "för länge" är.........


Läste om en tjej som gjorde så att när hon blev ledsen satte hon äggklockan på 20 minuter. När den ringde så var det slut på gråtandet........


 

Jag vill i alla fall önska er alla en God Fortsättning!

 

Vi får tillsammans göra 2013 till ett riktigt bra år -  Dela med oss av glädjen och tillsammans bära på sorgen.

 

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

Carina

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards