Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Haaaassseeeeeelllaaaaa!!!

Av Carina - 18 februari 2013 14:19


Vår i luften   !

 

 

Vad gör man med en så'n underbar dag som det var i lördags? 

 

 

Jo, man åker till Hassela Ski Resort naturligtvis!

 

 

Jag och min härliga kompis Eva lastade våra slalomskidor, gott fika och ett glatt humör i min lilla Clio och drog iväg   

 

 

Vi hade en underbart härlig dag i Hassela! Jag tror bilderna får tala för sig själv   

 

 

                  

   

 

 

 

Sen vet jag inte om jag ska bjuda på mitt totalt avsaknade lokalsinne......  

 

Men va sjutton......ni vet ju redan att jag är något knasig   

 

Dom som känner mig vet att jag ofta åker vilse när jag är ute med bilen. Och då inte bara på okända ställen. Jag kör vilse även på "hemmaplan". Förstår inte hur jag tänker......eller kanske rättare sagt hur jag inte tänker   

 

Jag har fått höra av en nära och kär att jag är något flummig   ......och det stämmer nog i vissa avseenden. Vid bilkörning kan jag lätt erkänna att något taxikort kommer jag aldrig att  kunna köra upp för.....och bli godkänd   

 


Då det var dags för hemfärd så satt vi oss i bilen och jag börjar köra hemöver. Visserligen surrade vi rätt mycket men va långt det kändes vara in till Hassela by.....

 

 

När jag kört en stund (1 mil eller ??????) så började jag fundera på att det bara var skog och krogig väg. 

Vart i hela friden hade Hassela centrum tagit vägen   ???

 

 

Plötsligt ser jag en skylt där det står Islandshästar. 

 

 

Hm.....den såg jag definitivt inte på vägen dit! Jag brukar reagera och komma ihåg då jag ser en skylt med ordet hästar på.

Jag kör en bit till........ah.......titta! En smal bro.....nä, den hade jag absolut inte kört över på vägen till skidbacken. 

 

Det var bara å vända   . Men glatt surrade vi vidare och jag körde och körde och körde......... Nu var vi tillbacka alldeles nära skidbacken. Och se......nu kände jag igen mig!

 

Förstår inte varför jag upplever omgivningen så annorlunda då jag vänder och kör i motsatt riktning    . Herregud! Hittar jag dit borde jag hitta hem   !!!

 

Snart var vi i Hassela by och en skylt där vi skulle svänga av mot Sundsvall dök upp    

 

Japp, då har jag och Eva fått se en bra bit av skogen i Hassela   ! Rätt onödigt.......

Men en sån här härlig dag så spelade det ingen roll att det strulade lite   .

 

Varma Tack Eva för en underbar dag! Det här gör vi om! Ja......inte svängen i Hasselaskogen då förstås......vi kör direkt hem nästa gång   ......

 


Kvällen avslutades med en god middag i glatt sällskap på krogen. Jag, Kenneth, Rose-marie och Klas fick se Timrå vinna en hockeymatch   medan vi åt och drack   på O'Learys. Skitkul! Verkligen!

 

 

Ett bra avslut på en riktigt bra dag i mitt liv   !

 

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

Carina

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards