Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Inte bara slalom

Av Carina - 20 mars 2013 10:30



Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut. 

 

 

Jag och Tingeling tränar fortfarande Agility en kväll i veckan. Ibland går det riktigt bra! Dom två sista gångerna har Tingeling varit otroligt på hugget. Det har varit full fart runt agilitybanan. Yeeehaaa!!!

 

 

Förra veckan var jag och Tingeling och hälsade på min mamma. Dom lekte lite på golvet men ganska snart var Tingeling trött och kröp upp i mamma Ingas knä för att sova. 

 

 



Jag är så stolt över det här kortet! Det blev så fint! Tänk att min mamma som är 80 år gammal orkar krypa omkring på golvet och leka med min hund! Det är fantastiskt roligt!

 

 

Tingeling är en prinsessa. Det visade hon ganska tydligt här i veckan. Min sambo Kenneth kom hem med en riktigt fin kudde som han hade vunnit. Kudden passade otroligt bra i våran soffa. Det tyckte Tingeling med! Hon tog genast kudden i besittning.....

 

 

 

 

 

 

 

Kanske inte helt okey ...........men Tingeling är ju såååå sööööt   !

 

 

En annan älsklingsplats är en av våra fåtöljer. Så mysig att sova i.

 

 

 

 

Eller varför inte i bäddsoffan när matte har lagt dit överkastet som man kan gosa ner sig i.....

 

 

 

 

 

Lite bus i soffan är inte heller helt fel....

 

 


 

 


 

Nu har det börjat bli ganska varmt på våran inglasade balkong. Tingeling har även där hittat sin favoritplats.......kanske kommer det någon snygg vovve gående förbi om man håller lite utkik....

 

 

 

   

 

 

Som sagt, det har varit mycket slalom, men lite annat har jag också hunnit med. Som till exempel en Guldkväll på Söråkers Folkets hus med mina härliga kompisar Carina W och Carina O.

 

Vi åt himmelskt god mat (3-rätters!) och såg på fantastiskt bra uppträdanden        .

 

 

Här är några kort från kvällen. Carina O och Carina W

 

 

 

 

Carina O och jag.

 

 

 

 

Carina W och jag. Och kolla in! Jag har en vas på huvudet   .

 

   

 

 

Det var jättesvårt att fota det som hände på scenen. Bilderna blev nästan helt vita. Men en liten filmsnutt från ett av uppträdandena fick jag med.

Hela kvällen var otroligt bra arrangerad och allt fantastiskt bra framfört       .

En riktig kanonkväll alltså!

 

 


 

 

Jag gjorde en sväng förbi Kahls i Birsta City för några dagar sedan. Min härliga kompis Gabbi äger affären. Jag kan varmt rekommendera både kaffe, te och choklad från Kahls.

 

Det finns såååå himla mycket gott där   !!

 

 

Jag fick en jättegod och jättefin chokladbit (kolla vilket sött får!) med mig därifrån.

 

Mmmmmmmm........  (Jaja......jag vet.....killen på bilden njuter av en glass och inte en chokladbit.....men jag hittade ingen chokladätande smile-gubbe i arkivet   !)

 

Besök Kahls innan påsk och ladda med godsaker vetja! 

 

 

 

 

 

Mera nöjen som inte har med skidbacken att göra......jag och Carina W tog med våra hundar och promenerade upp till Lappstegestugan. Carina bjöd mig på fika....Tusen Tack kompis!!! Det serverades nygräddade våffler med grädde och sylt i Lappstegestugan .

Ååååå sååå gott!

 

Vi fikade ute och njöt av den fina utsikten    och solen tittade fram emellanåt  

 

     

 

                                                                               

    - 

 

 

Tingeling och jag har också varit och hälsat på min fina kompis Camilla och hennes två Bichon Frise-hundar här i veckan. Lite mera bus!

 

 

 

 


 

 

Har ni tänkt på vad otroligt många söta och fina hundar det finns   ?!

 

 

........måste bara rapportera lite från slalombacken också......

 

JAG HAR RAMLAT   !!

 

Fast det var inte så dramatiskt. "Steg av" liften i toppbacken i Hassela. Glider sakta åt sidan och känner hur ena skidan skar lite. Fumlade med stavar och vantar och kände att jag inte "orkade trampa till"  för att få ordning på skidan. Så jag satte mig ned i snön. Ja....det gick så sakta så någon riktig vurpa blev det inte   puh........

 

Men va f-n.....jag skulle inte ha satt mig ned   . Jag skulle ha kämpat för att få tillbaka balansen.

Herregud.....det visade sig att jag klarade inte av att komma upp igen   ! Fötterna var ju fastlåsta i pjäxorna. Höga, stela pjäxor! Skit också   ! 

 

Jag såg nog både rolig och hjälplös ut där jag låg och kämpade för att komma upp. Plötsligt hör jag en mansröst:

 

- Ska jag hjälpa dig?

 

- Jaaaa Tack!! Jag kommer inte upp   !

 

En snäll kille i min egen ålder förbarmade sig över mig och hjälpte mig på benen igen.

 

TACK!! TUSEN TACK!! Vem vet hur länge jag hade fått lega där innan jag kommit på att om jag hade spänt av mig skidorna så hade det kanske gått betydligt lättare och komma upp.....  Idiot   !

 

Killen som hjälpte mig upp berättade att han var från Hudiksvall och brukade åka till Hassela ganska ofta. Han hade råkat ut för samma situation själv några dagar tidigare och han hade inte heller tagit sig upp själv.

 

Det var ju lite tröst i alla fall ...... fast undra om han sa så bara för att vara "snäll" mot mig.........  

 


Inge mera slalomprat..........

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

 

Carina 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Gabbi

25 mars 2013 19:28

Vilka fina bilder :) Tingeling är ju världens sötaste fotomodell. Alltid lika kul när du tittar förbi butiken. Kram från Gabbi

Carina

25 mars 2013 19:45

Tack Gabbi!!

Det är så himla kul å besöka din butik Kahls i Birsta City!!!! Såååå mycket gott där!!

Å naturligtvis kul å surra med dig också :-)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Av Carina - 20 februari 2013 16:34

  Det finns en tjuv hos min syster   ...... Eller finns det två   ?     Himla bra med kamera i mobiltelefonen. Ett fantastiskt bra sätt att avslöja tjuvar på. Kolla här!     Jag hann precis ta ett par bilder när den första mys...

Ovido - Quiz & Flashcards