Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Undra om jag är lättlurad eller....

Av Carina - 9 januari 2013 16:23



 

Ska jag......ska jag inte.......ska jag........ska jag inte................beslutsångest    heter det!

 



Hjärtat sa ja   , plånboken sa nej   .

 


 

Det blev hjärtat som fick bestämma till slut.

JAG HAR KÖPT NYA SLALOMSKIDOR   !!

 

 

Vi tar historien från början. Jag beslutade mig för att börja åka slalom igen (eller snarare hasa utför backen igen) efter ca 17 år i träda. Tog mina skidor och pjäxor och for på en sportaffär för att kolla upp bindningen och ställa in vikten (är liiiite tyngre nu än för 17 år sedan   ).

 



Men vad händer i butiken? Jo, jag fick rådet att kontakta antikrundan och sälja grejorna till någon samlare   !! Jag ska inte nämna namnet på butiken...... Fick i alla fall veta att nu är det carvingskidor som gäller.


 

Ska tillägga att dom bjöd på inställningen av bindningen......kanske tyckte säljaren synd om mig......åka på så'na där antika skidor   ......

 

Jag tar i alla fall min antika skidor och åker till slalombacken. Ställer mig vid liften och väntar på min kompis Kicki som ska göra mig sällskap första svängen i liften och backen. Vad händer? Jo, ett barn kommer fram till mig (och det här är sant!). Börjar stirra på mina skidor och säger plötsligt:

-Åker du på längdåkningsskidor?


Kände mig helt plötsligt som Stig Helmer Olsson    ...... 

 



Var verkligen mina skidor såååååå gamla? Det var ju "riktiga" slalomskidor jag stod på....även om dom nu hade ca 20 år på nacken. Herregud! Ingemar Stenmark åkte ju på den här modellen!!!!

 

Om jag var påverkad av barnet som inte alls kunde se att det var slalomskidor jag åkte på eller om jag var påverkad av säljaren på sportaffären som sa att det var MYCKET LÄTTARE att åka på carvingskidor och att mina skidor var mer lämpade för antikrundan än slalombacken så tog jag i alla fall beslutet att köpa nya skidor......carvingskidor   .


 

Vill bara tillägga att jag inte köpte skidorna på samma affär som gav mig rådet att kontakta antikrundan.......

 

Kanske är jag lättpåverkad, vill inte känna mig som Stig Helmer eller så tror jag att min dåliga slalomåkning blir bättre med modernare skidor...........undra om jag är något lättlurad eller   ......!


 

Sista kvällspromenaden med Tingeling igårkväll blev kort. -13 grader och blåst.

Svinkallt   !


Men ett leende    blev det (och lite varmare i kroppen blev jag) när jag passerade några mycket glada ungdomar som sjöng på en sång från Djungelboken, Baloos härliga:

 


Var nöjd med allt som livet ger
Och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad
var nöjd med livet som vi lever här

 

 



Jag hörde sången sakta klinga av när ungdomarna skrattande och sjungandes rörde sig längs Köpmangatan ner mot badhuset........ Dom sjöng riktigt bra   ! Kul!

 

 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

Carina


 
 
Irene

Irene

13 januari 2013 12:03

Haha, du är för rolig du! :D Det hade varit roligt att få se dom antika slalomskidorna!

http://tabbe.blogg.se

Carina

13 januari 2013 16:22

Jag har kvar dom antika skidorna.....väntar på att antikrundan ska ha vägarna förbi Timrå :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards