Carina - Här och Nu!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Carina - 27 augusti 2011 22:56


Det var länge sedan (minst hundra år se'n   ) vi var på travet, men i helgen begav det sig!


Jag, Leif och Tingeling gjorde idag ett besök på Bergsåkers Travbana och Open Trot. Riktigt kul faktiskt   !


Det blev en heldag med lunch   ........
smarrigt fika   ........


ponnytrav......


 

veteranbilar.......


   

och V75........


 

Jag spelade faktiskt lite plats och vinnare. Jag gick plus  !!


Tingeling träffade grannens härliga pojkar Emil, Melker och Olle och såg då sin chans att få leka och busa lite   . Kul!


Det var många hundar på travet så Tingeling hade en hel del att hålla reda på. Tingeling skötte sig utmärkt! Det syns att vi har tränat "passivitet" på valpkursen.


Många tvåbenta besökare stannade upp och beundrade Tingeling. En del tyckte att hon var så otroligt söt så dom måste bara mjuka lite på henne.......å det fick dom naturligtvis!

Framåt eftermiddagen var Tingeling riktigt trött   ......


 
Vi hade en riktigt rolig dag på travet så kanske kommer vi tillbaka nästa år........


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!



Carina   

Av Carina - 24 augusti 2011 21:49


Vi har gjort en ny sandlåda på gården. Större och utan träkanter den här gången.


Våra barnbarn har inte hunnit prova den ännu........men det har Tingeling     !



 


 


- En utmärkt sandlåda, säger Tingeling   !


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Av Carina - 17 augusti 2011 10:08


Tyvärr inga bilder men en kort rapport om våra hästar och träningen.


Min kompis Eva-Marie kom en kväll till oss och gav mig och Greven en lektion i dressyr (det jag kallar för "tävlingsdressyr"). 


Det var både nyttigt och roligt! Eva-Marie är jätteduktig och förmedlade det hon ville lära ut otroligt bra.


Bitvis fick Greven och jag till traven på volt kanonbra! För första gången fick jag känna att Greven har en bra svikt i både benen och ryggen. Jag blev överlycklig!


Tyvärr kan jag känna av den här sortens ridning ("tävlingsdressyr") i min nacke och mitt huvud. Min kropp fungerar betydligt bättre vid AR.

Men jag ska försöka hitta en bra balans mellan det jag kallar tävlingsdressyr och akademisk ridkonst för att kunna träna upp traven hos Greven till "avslappning och svikt" utan att det sliter på min kropp.


Efter Greven var det dax för Märta-Louise. Eva-Marie longerade först och klev sedan upp och red ett pass. Vi fick flera nyttiga råd med oss på den vidare träningen av Märta-Louise! 


Många Tack Eva-Marie!!


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  

Av Carina - 17 augusti 2011 09:28


Festerna avlöser varandra..... 


Nyss fest för härliga barnbarnet Iza som fyllde 4 år. Nu har vi varit på kalas för Izas glada och mysiga lillasyster Nivinn som nu har fyllt 1 år      GRATTIS GRATTIS!!


   

Ja, så här glad blir man när man fyller 1 år. Å inte undra på det......roliga paket och besök av härliga släkten!


 

      


Nästa fest som stod på tur var fest för min fantastiska systerdotter Linda - 30 år!


Många varma kramar och hjärtliga Gratulationer Linda   !!!


 

 

ETT JÄTTESTORT TACK till Lindas mamma (min syster   ! ) och pappa för fantastiskt god smörgåstårta och en härlig fest för att fira Linda!


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Av Carina - 6 augusti 2011 13:00


Iza och Nivinn kom på besök en dag.........självklart intog vi

lekplatsen!


Nivinn var glad som vanligt!


 

Vi bakade sandkakor, körde lastbil och försökte få Tingeling att inte stjäla våra leksaker.


Nivinn passade också på att smaka lite på sanden.....inte så god tror jag   ......

 

 

Vi hade precis fått upp den nya gungställning och hade även grävt upp rutschkanan från kullen och monterat upp den på gungställningen istället. Bättre lutning - bättre fart   !


Iza provade glatt rutschkanan........hon såg rätt nöjd ut!

   

 


 

Det är sååå roligt när Iza och Nivinn kommer på besök! Det är alltid full fart!


Får väl medge att jag blir liiiiite trött och brukar vila en stund då barnen har åkt hem........har jag nämnt att jag har fyllt 50?

= Tillåtet att bli trött av sandkakebakning...... 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Av Carina - 5 augusti 2011 18:30


Vi har varit på 4-årskalas! Vårat fantastiska barnbarn Iza är nu 4 år gammal........tiden går fort!


Många kompisar kom för att gratta. Det var fint väder så vi kunde sitta ute och fika - sååå skönt.

Det var härligt för barnen som kunde springa omkring och leka på gräsmattan.

Hundarna var glada och busade som vanligt.

Helt enkelt ett jättekul kalas!


    

         

Nu laddar vi för nästa kalas.......Nivinn som fyller 1 år nu i augusti!


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  

Av Carina - 4 augusti 2011 21:29


Snart slut på semestern....... .........men det är fortfarande en bit kvar på sommaren  ....... och förhoppningsvis lite mera sol  !


Jag har inte bloggat på ett tag. Som ofta består livet av mer än vad jag klarar av. Men det är full fart på både hästar och hund!

Vi har precis börjat en valpkurs med Tingeling. Kul!


Fick mail och bilder av min systerdotter Linda idag. Så här kommer ett par fantastiskt fina bilder på Lindas tre katter: Xino, Mario och Gumman.


Sååå otroligt söta alla tre!!


   


Jag vill påminna om att ARV (Akademisk Ridkonst Västernorrland) har träff nu på söndag klockan 10 på Malin Brunzells hästgård i Östanå, Kovland.


Alla är Varmt Välkomna att titta, lyssna och fundera över den sköna ridkonsten! 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Ovido - Quiz & Flashcards