Carina - Här och Nu!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina - 17 oktober 2011 11:58

Helt fantastiskt vilken härlig höst vi har  !! Nu blir det mycket utevistelse. Det gäller att passa på! Men lite festligheter inomhus har det också varit i helgen. Som i lördags....

......vi var bjudna på 60-års kalas - Jättekul   !! 

Det var Tomas (min son) svärfar Rolf som fyllde år.
Ett stort GRATTIS ROLF    !! 


Vi blev inte kvar så länge eftersom vi skulle ta med våra barnbarn hem för övernattning.  Tanken var att Tomas och hans tjej Anette skulle kunna vara kvar längre på festligheterna.


På söndagen gick vi med Iza och Nivinn bort till min granne Kicki där Märta-Louise numera går på lösdrift. 


Jättefin hage med sjöutsikt och härliga hästkompisar.......
....Märta-Louise är hur nöjd som helst    !!


 


Vi hade ingen barnvagn att skjutsa barnen i så stalltaxin fick duga.....å Iza och Nivinn tyckte bara att det var jättekul   !


   
 
Nivinn blev trött frampå dagen och somnade sött i stalltaxin......


 
  ......å det funkade ju hur bra som helst   !



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Av Carina - 13 oktober 2011 21:00


För en del kan det tyckas att allt har skett från en dag till en annan. Men för Leif och mig har funderingarna funnits länge och beslutet är väl genomtänkt. Vi har helt enkelt valt att inte berätta förrän det rent praktiskt var genomfört.....


Livet förändras. På gott och ont. Det jag hoppas på är att i långa loppet så blir allt bra......


Greven har farit tillbaka till uppfödaren i närheten av Alfta. Det känns tryggt och otroligt skönt att den möjligheten fanns då vi har beslutat att framledes bara ha en häst = Märta-Louise.


Det är med otroligt stor sorg i hjärtat som jag har lämnat Greven ifrån mig. En fantastisk vän och guide i livet   ! 


  

Jag vet att Greven har fått det bästa. Kommit hem igen. Å det är han verkligen värd   !


 


   
Märta-Louise har flyttat till sin kompis Bruna (och min kompis Kicki) som bor i "granngården". Det blev en otroligt bra lösning! TACK KICKI!


 

Märta-Louise och Bruna kommer att gå på lösdrift. Dom kommer ibland att vara på gården hos Bruna och ibland hemma på våran gård. Det finns stall på bägge gårdarna så blir det alltför besvärligt i vinter så får dom gå in och värma sig och torka till emellanåt. Lösdrift blir kanon för Märta-Louise som inte alls trivs att stå på stall mer än några få timmar åt gången.


Jag är lite osäker på hur det blir med bloggandet framöver. Funderar för fullt just nu och jag kommer att ta ett beslut så fort hjärnan har funderat färdigt   .


Det kommer framledes inte att bli lika stort hästliv som det har varit dom sista åren. Men hund och barnbarn och andra äventyr i livet går ju också att blogga om.


Just nu är det bara tungt och jag måste få ordning på lite saker här i livet innan jag tar något beslut om bloggen.


Kan i alla fall konstatera att höst(häst)vädret har varit härligt och det har blivit många utetimmar både med hästarna och Tingeling. Det är såååå sköööönt!


Å det är en träning kvar för Pernilla innan det blir vinteruppehåll! Det känns bra att ha en träning kvar att se fram emot!

På den kursen blir det Märta-Louise och jag   som tränar ihop.

Vi har inte gjort så mycket jobb tillsammans men vi kompade bra på förra träningen för Pernilla. Så det är bara positiva tankar inför nästa träning........   

    

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  

Skapa flashcards