Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Gott Nytt 2013!!

Av Carina - 1 januari 2013 10:21


Japp! Då startar jag upp bloggandet igen   .....

 

Det har hänt mycket sedan jag bloggade sist (9 maj 2012). 

 

Jag har flyttat............igen.........  (jaaaa....det ÄR jobbigt att flytta!). 

Nu är jag och Tingeling sambo med Kenneth     . Vi bor ganska mitt i Timrå centrum och trivs jättbra!

 

 

Jag har köpt ny bil   . En Clio. Liten och behändig bil och än så länge har jag klarat av vinterväglaget bra. Men visst saknar jag fyrhjulsdriften från Subarun. Men man kan inte alltid få allt man önskar sig.......

 

 

Det har varit en bra sommarsemester   . Har varit en tur till Göteborg och en tur till Piteå. Kul   !

 

 

Jag har kvar alla mina fantastiska vänner och har även lärt känna ytterligare några nya     .

 


Har fortsatt tränat agility under hösten. Det går sakta men säkert framåt i Tingelings och min utveckling.......och vi har himla roligt   !

 

 

Till dagens fundering - vad tror ni om det här:

 

 

 

 

Det här är väl ändå ett bra motto att leva efter?!  Eller.......

 

Ibland tänker jag att om jag inte är allt för glad så blir jag kanske inte så himla ledsen då något tråkigt händer. Fallet blir liksom inte så högt.............

 

Men visst vore det fint om man alltid kunde vara glad. Alltid tro att allt blir till det bästa. Inte ta ut olyckan i förväg.......för visst är det så att om man gruvar sig för något så får man uppleva svårigheten två gånger......om nu ens svårigheten dyker upp.......


Ibland händer det riktigt tråkiga saker. En del säger att man kan välja hur man tacklar saker som drabbar en......men kan man verkligen det? Och är det okey att välja att vara ledsen?


Jag kan känna att det ibland kan vara befriande att vara ledsen och gråta. Konsten är kanske att inte vara ledsen för länge. När man nu ska kunna avgöra när "för länge" är.........


Läste om en tjej som gjorde så att när hon blev ledsen satte hon äggklockan på 20 minuter. När den ringde så var det slut på gråtandet........


 

Jag vill i alla fall önska er alla en God Fortsättning!

 

Vi får tillsammans göra 2013 till ett riktigt bra år -  Dela med oss av glädjen och tillsammans bära på sorgen.

 

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

Carina

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingela

Ingela

1 januari 2013 17:01

Jomen visst kan man ta ut glädjen i förskott och oron i efterskott säger nån. dvs det innebär att man ska ta vara på alla möjliga tillfällen man kan, för att vara glad så att säga, men sen får man ju även vara ledsen, trixet är bara att inte ta ut oron/"ledsenheten" i förskott, den tar man när den är på riktigt, dvs inte fiktivt möjlig , det är ju liksom lite onödigt ;o) kram

http://becausetrollrik.blogg.se

Carina

1 januari 2013 22:18

Så sant Ingela :-) och Tack för ditt inlägg! Kram från Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards