Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Skratt, skoj och vimsighet

Av Carina - 11 mars 2013 08:39



Nu gäller det att ligga i   !

 


 

Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!

 


 

På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med mina härliga kompisar Ditte och Tomas. 

 

 

   

 

 

 Sen bar det av mot Hassela   ! Åååå vilket kanonväder vi hade   !! 

 

 

 

Underlaget i backan var toppen. Nästan ingen kö i liften. Mycket skratt och skoj. Ingen liftpinne i ryggen. Det blev helt enkelt en fantastisk dag i Hassela   .

 

 


Men vad vore en dag i skidbacken utan lite missöden? Naturligtvis så lyckades jag vid ett tillfälle nästan få Ditte i knäet då vi skulle inta liften.

Hur i hela friden gick det till   ?

 

 

Jag tror killen i liften funderade på om vi var helt galna   ......och det var vi nog till viss del. Skrattgalna   !

 


 

En förklaring till att jag nästan fick Ditte i knäet i liften är nog att vi inte hade någon ordning på vem som skulle stå till höger och vänster i liftbygeln utan det blev lite hipp som happ när vi åkte.  Så vid det här tillfället så hamnade vi på rad efter varandra och inte bredvid varandra och när liftbygeln kom så stod vi fortfarande helt galet!

 


För mycket skratt   , skoj   och vimsighet   kanske?

 

 

Vad tror du Ditte? Är vi lika vimsiga bägge två eller.......   ?

 

 

 

Men tro det eller ej, på något vis så lyckades vi i sista sekunden ställa oss bredvid varandra och killen i liften hann precis lägga liftpinnen på plats bak i våra ändor     ......aschlen kanske vore rätta ordet i det sammanhanget   .......

 

Gud va' vi strulade   .........och skrattade    !!

 

 

Till något mera stillsamt........ Vid tre tillfällen tog vi fika- och solpaus. Vi hittade ett kanonställe att sitta på....

 

 

 

 

 

Ryggläge mot restaurangväggen!  Varm choklad med grädde, smörgås med grillad karré, godis och Festis. Tror jag får undvika vågen ett tag....... Men vad underbart vi hade   !

 

 

 


 

Jag försökte fota Ditte och Tomas tillsammans......men det var inte lätt. Bara bus! Vilka  härliga kompisar jag har. Ett under att inte korten blev suddiga som jag skrattade när jag försökte fota....

 

 

     

 



Efter en fantastisk dag med fina vänner, många skratt, härliga åk i backen, gott fika och en strålande sol hela dagen så kändes det riktigt skönt i själen när man kom hem och la sig i soffan. VARMA TACK för en underbar dag i Hassela Ditte och Tomas!

 

 



Det här gör vi väl om?!!! 


 



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


 

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Av Carina - 20 februari 2013 16:34

  Det finns en tjuv hos min syster   ...... Eller finns det två   ?     Himla bra med kamera i mobiltelefonen. Ett fantastiskt bra sätt att avslöja tjuvar på. Kolla här!     Jag hann precis ta ett par bilder när den första mys...

Ovido - Quiz & Flashcards