Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Carina - 29 januari 2011 14:53

 

Hej å hå vad det blåser idag    här kommer jag farande på stallkvasten!

 

Har precis kommit in från att ha gett hästarna lunch. Höet flög åt alla håll å kanter! Tur att vi har några lådor ute i hagen som jag kunde fördela höet i. La några tussar på snön men dom blåste all världens väg!

 

Idag har jag börjat den långa vandringen runt hagen för skotta fram tråden ur snön . Det blev inte så många meter. Hur tungt som helst! Jag får fortsätta imorgon om inte kroppen värker för mycket. Dagens jobb lär säkert kännas både här och där imorgonbitti.......puh.........  ........

 

Tittade på Parlamentet idag (hade bandat sen igår). Vilket lyft för programmet med Per Lernström som programledare! Det var även några nya inslag i programmet som var hur kul som helst   ! Kommer helt klart att börja se Parlamentet igen!

 

 

Hur går det då med träningen av våra hästar........ja, Greven red jag ett kort pass på igår och har nu bestämt att han ska få vila några dagar till.

Märta-Louise har gjort illa höger bakben så hon får också vila.

 

Jag håller på att smida på några nya övningar för Greven. Vi har nämligen kört fast då det gäller framdelsvändningarna och travet.

 

Öppner och sluter är jag nöjd med utifrån den nivå på träningen som är lämplig för Greven just nu. Helt klart finns det förbättringspunkter men jag vill gärna ta det lugnt och är därför jättenöjd med det han presterar i dom övningarna i det här läget!

 

Det jag hoppas på nu är att vi snart blir klara med dom nya boxarna i stallet. Det blir så himla fint och bra! Sen ser jag fram emot när nya sadelkammaren blir klar. Fast det ligger ganska långt fram i tiden. Nu är det nya boxar och ny plats för höet i stallet som gäller.

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

   

Carina  

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards