Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Carina - 22 januari 2011 18:31

 

Äntligen! Vad vi har väntat och längtat!

  

Det är såååå länge sedan......men äntligen fick Leif och jag ta en uteritt ridandes tillsammans!

 Tillsammans på två underbara hästar. Det var så otroligt roligt!

 

 Det här var också Märta-Louises första uteritt.......

 

  

 

 Vi tog en liten tur på ungefär en halvtimma. Lagomt för Märta-Louise. Hon är ju inte så van vid ryttare ännu.

 

Men vad otroligt bra det gick! Leif är fantastiskt duktig........och modig, tycker jag!

 

  

 

Inte helt lätt att ta bilder från hästryggen. Otroligt snyggt motiv......men hur i hela friden fotar jag   ?

 

Ett par bilder till blev det:

 

  

 

   

 

Här hade tålamodet börjat tryta på Märta-Louise........nog med fotandet!

 

På hemvägen kom vår granne Peter (och hans otroligt charmiga son Patrik) körandes med sin traktor. Men jag känner mig helt lugn när det är Peter som kommer farandes. Som väntat så stannade han så vi kunde gå tillbaka några meter och ställa oss på en infart till ett hus. 

 

Vägen ut till oss är jättesmal - det är något trångt att möta en traktor. Och med en unghäst vill man inte ta några risker.

 

Märta-Louise tyckte att det var spännande men klarade mötet riktigt bra!  TACK PETER FÖR ATT DU TOG DET LUGNT!!

 

Nu ser vi fram emot nästa uteritt! Och hoppas att allt flyter på lika bra som hittills. Som Leif och jag alltid brukar säga:

 

So far - so good!

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

  

Carina

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards