Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Hääääärlig helg!

Av Carina - 6 februari 2011 18:59


Vilken härlig helg! Uteritt både lördag och söndag!

 

Igår lördag var det visserligen inte så kul väder......men uteritten var fantastiskt härlig!

 

  

 

En pigg och vaken Märta-Louise.......kolla in det snygga schabraket! Kan varmt rekommendera hemsidan: fortisetliber.se

 

Det var både nöjda och blöta hästar som kom hem efter uteritten.

 

  

 

Det är rätt härligt med Greven när man kommer hem efter en ridtur......det är bara att ställa honom på en plats och där står han. Inga problem att gå ifrån en bit och fota!

 

Idag söndag - vilket fantastiskt härligt väder! Mitt på dagen tog Leif och jag årets första utefika: Varm choklad och ostmacka.....mmmmm........

 

  

 

Hur skönt kan det bara vara.....?!!!

 

Sen var det dags för en uteritt. Härlig utsikt över Stora Bandsjön från hästryggen:

 

    

 

Idag var Märta-Louise lite på hugget. Litet bakutspark då Leif skulle vända sig om och kolla några skoterförare och ett ganska rejält kast vid en soptunna. Leif satt kvar båda gångerna! Skönt!

 

Trots fantastisk sol på himlen så dök ett litet moln upp på ridturen idag - en icke trevlig bilförare!

 

Märta-Louise blev lite orolig då bilen kom. Vägen vi rider på är en återvändsväg, otroligt smal, speciellt vintertid. Föraren av bilen hade tydligen inte tid att vänta utan körde upp nästan i aschlet på våra hästar. Leif fick hoppa av och leda förbi Märta-Louise. Tråkigt med såna bilförare!

Jag är helt övertygad om att hade bara bilföraren tagit det lite lugnt så hade vi kunnat mötas utan att Leif hade behövt hoppa av!

 

Ni ska veta att jag gärna hade velat använda en hel del svordomar    i texten ovan. Men jag har så här några timmar efter ridturen lugnat ned mig............och har mest det fina vädret i sinnet..........    

  

När vi kom hem var det dags för hästarnas (lite sena) lunch. Såg ut att smaka utmärkt!

 

     

 

Hur var det nu igen.......imorgon måndag..........en dag närmare helgen......  !

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


   

Carina 

 
 
Kerstin

Kerstin

7 februari 2011 08:11

Attans bilförare!! Grr..
Tog årets första kaffe ute i solen i veckan som var, hur underbart som helst. Nu går vi mot min bästa årstid, VÅREN!!! <3
Jag såg schabraket och blev nyfiken direkt, förstod att det var från dem, ska dit och kolla på pannband, kanske blir det ett schabrak oxå.. ;)

http://stallrosen.bloggsplatsen.se

Carina

7 februari 2011 20:57

Håller absolut med om att våren är bästa årstiden! Hur härlig som helst!

Är också sugen på ett pannband! Men plånboken ska få vila lite nu. Men det blir säkert fler prylar från Fortis Et Liber i framtiden.

/Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards