Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 11 februari 2011

REA

Av Carina - 11 februari 2011 18:29

 

Precis hemkommen från HÖÖKS.........fyndat  två stycken regntäcken och ett schabrak..........HALVA PRISET   !

 

Jag provade även ett par jackor men det fanns ingen storlek som passade mig. Tyvärr......  

 

Rengtäckena var jättefina! Vi har ett sedan förrut så vi vet att det är bra täcken. Fleecefoder invändigt. Precis som jag vill ha det. Greven och Märta-Louise har samma storlek på sina täcken och det är kanonbra.

 

Himmelens höjder va snö det har kommit!! Imorse var det kris. Leif fick hoppa in i traktorn och skotta bort plogvallen nere vid vägen. Den var såååååå hög!!

Ofta brukar jag vara  rätt tuff och köra igenom plogvallar men den här var lite väl hög..........

Det är i alla fall himla skönt att vi har två fyrhjulsdrivna bilar - Subaru   !

 

Ja, nu vet vi i alla fall vad vi ska syssla med i helgen. Snöskottning, snöskottning och snöskottning...... ..........puh...............   ............

 

 Men förhoppningsvis hinner vi med lite ridning också!

 

Lägger in en liten filmsnutt på våra härliga hästar. En stilla stund i hagen.........Greven och Märta-Louise njuter i vintersolen................  

 

 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  


Carina

Av Carina - 11 februari 2011 14:34

 

Nu är SMHI och YR.No överens........efter det att YR.no har ändrat sin långtidsprognos för 18-19 februari......

 

Ca -15 grader mitt på dagen..............     

 

Jag som hade hoppats på att det skulle bli som Norska Vädergubbarna först spådde - plusgrader!

 

Jag hade ju börjat fått vårkänslor.......   

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

  

 

Carina

 

Ovido - Quiz & Flashcards