Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Lögdö Ridakademi

Av Carina - 6 februari 2011 18:27

 

Jag tar mig friheten att utan lov göra lite reklam för en kurs i Akademisk Ridkonst (har inte pratat med kontaktpersonen för kursen).

 

Fick ett mail här i helgen om att snart börjar årets kurser vid Lögdöbruks Ridakademi. Det brukar vara Katrin Wallberg som är instruktör där men under hennes barnledighet så är det en tjej som heter Anna-Clara Olofsson som vikarierar.

 

Jag såg Anna-Clara då hon tog riddarprovet för Bent Branderup...........å jag minns ekipaget som ur en saga.

 

En vit häst med man och svans som i silke. Ryttaren en ung söt tjej i fina kläder och vackert uppsatt hår.........

De dansade fram i öppner och sluter, förvända sluter, piruetter........allt i alla gångarter......ridande på en hand!

Anna-Clara red med en fantastisk utstrålning och mjukhet.

 

Nu ska den tjejen hålla kurs på Lögdö Ridakademi. Vårens datum är fastlagda:

 

20 Mars, 10 April, 15 Maj samt 4 Juni.

 

Unders en kursdag så rider du två pass samt får ett teoripass om 1½ timme. Det är 8 ryttare per dag.

 

Kostnad:

* 750 sek/ryttare och dag (2 ridpass, teori, manege, uppstallning dagtid). Alla ryttare skall vara medlem i Lödgö Intresseförening 25 sek/år.

* 300 sek/åhörare/dag (se 8 ekipage + teori)

* 50 sek för endast teori/dag

 

För mer information, kontakta:

Carina Brunnström 060-13 84 82 arb, 060-800 26 bostad eller maila visla01@telia.com

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

  

Carina

 

 
 
Ingen bild

Carina Brunnström

20 februari 2011 17:21

Tack för hjälpen
Kram
Carina

Carina

20 februari 2011 19:11

Hej där Carina!

Ja, jag tog mig lite frihet......bra att det var okey! Jag vet att ni kommer att få en fantastisk kursvår med Anna-Clara!

Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards