Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Carina - 10 januari 2011 20:56

 

Här går det undan! Ni som har följt min blogg på zoomin.se vet att Leif alldeles nyligen har suttit in och börjat skritta Märta-Louise.

IDAG HAR DOM TRAVAT !!


Tyvärr inga bilder eller film. Leif red på kvällen efter mörkrets inbrott (inte så mycket att välja på nu när det är vinter).

Hur som helst - det gick jättebra! Dom travade på långsidan av paddocken och skrittade på kortsidan. Märta-Louise ser ut som om hon alltid har haft ryttare på ryggen. Inga konstigheter här inte!


Leif rider jättemjukt och följsamt och med perfekt längd på tyglarna. Himla va' duktig han är! Leif har bara ridit ett fåtal gånger dom sista åren och ändå får han allt att fungera så bra. Fantastiskt!


Här kommer en bild som vi tog vid nyår då Leif för första gången red Märta-Louise "på egen hand".


  


Idag har jag och Greven tränat vidare på det Angelica visade oss i fredags. Greven gick jättebra idag! Jättefin form en stor del av passet. Otroligt skön känsla!


Det jag har lite svårt att få ordning på är bogarna som ibland vill "skjuta iväg". Speciellt i vänster varv. Men det blir lite bättre för varje gång vi tränar. Jag har fått bra övningar och bra tips på hur jag ska få ordning på det hela. Nu hänger det på mig!


Inga nya bilder på mig och Greven, så här kommer min favoritbild i repris istället. För er som inte har följt mig på zoomin.se så är bilden ny förstås!


  



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  

Carina

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards