Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Carina - 17 januari 2012 14:53


Visst är väl kärleken underbar  ?! En så'n skön känsla! Kärleken känns verkligen i hela kroppen. Man vill bara krama och pussa på sin älskade hela tiden   . Sen går man omkring med ett ganska fånigt leende över hela ansiktet  . Och det lyser nästan ordet kär i panna på en. Ojoj!


Jag är kär!! Det bara kom över mig igår kväll........


Vill först poängtera att Tingeling och Märta-Louise har naturligtvis den största platsen i mitt hjärta! Tingeling som då bor hos mig har av naturliga skäl kommit mig extra nära och hon är verkligen det käraste jag har!


Men igår.......ja, jag säger bara det.......om jag någon gång tänker skaffa en kompis åt Tingeling så blir det helt klart en Pumi hund!


Träffade en Pumi igår och jag föll direkt! Vilken fantastisk hund!
Jag blev sååå kär  ! Titta bara här........sååå charmig hund!


     


Kan ni förstå att jag blev förälskad?!


Igår var det första träffen på Agilitykurs steg 1. Hur kul som helst!


Tingeling var ganska snabbt med på noterna. Och lydig var hon!! Fattar inte!! Vilken fantastisk Tingeling jag har    !!


Vi höll till i Kennelklubbens nya träningshall i Söråker. Hallen var jättefin! Och det var skönt att få vara inomhus!


Men jag var lite orolig för att Tingeling skulle kissa i konstgräset.......hon fårstår nämligen inte riktigt det här med gräs inomhus  .......


Tingeling har tidigare provkissat på min systers inglasade balkong med grön matta.
- Kändes rätt naturligt, tyckte Tingeling   


 Det blev inte så många bilder tagna igår men förhoppningsvis blir det mera fotat framöver. Här kommer i alla fall några bilder.....


       


 



Slut på kursens första dag.......en liten trött Tingeling längtar hem till sängen för att sova.......



   



Tillbaka till den fantastiska kärleken. Det är nämligen inte bara jag som är kärlekskrank.


Utan även Tingeling har kärat ner sig! Hon har skaffat pojkvän   ........


Han heter Lasse och är som Tingeling en blandras. Dom är så söta tillsammans! Lasse och Tingeling har i stort sett samma färg. Lasse är av en något större storlek men dom leker bra tillsammans....


Kommer jag ihåg rätt är Lasse ca 6 månader nu.........eller var det lite äldre..........ååååh mitt minne   


 

Pussen!


Ojoj....ibland blir Lasse lite het på gröten........tur nog så löper inte Tingeling just nu........


 

Nåja, Tingeling kan ge igen på sitt eget sätt ibland och jaga Lasse lite......


 

Undra vad dom spanar in här då   ???


 

Visst är dom fina tillsammans?!




NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina      

Ovido - Quiz & Flashcards