Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Greven har fått massage

Av Carina - 5 mars 2011 14:32


 

Vårvindar friska! Nu åker jag på stallkvasten   igen. Det har blåst nästan hela veckan.  

 

Tur nog så har vi några lådor som vi kan lägga höet i. Vinden har kommit från alla håll och kanter och virvlat runt höet i hagen.

   

Hästarna blir ganska busiga då det blåser. Dom är hela tiden på sin vakt och flyger iväg för minsta lilla sak. Ibland tror jag att dom tycker att det är rätt kul. Bra att hitta en orsak till att busa med varandra   !

 

Tyvärr vill inte min förkylning ge med sig. Jag har gått på riktigt låg fart hela veckan. Den lilla energi jag har haft har jag använt till att jobba. Det har nästan inte blivit någon ridning alls.

 

Jag har funderat vidare på Grevens högra bog. Vad är hönan och vad är ägget   ?

 

Även om jag har känt att det är höger bog som jag har haft svårt att få på plats i vissa lägen så är det ju inte alls säkert att det är där orsaken sitter!

 

Greven har i alla fall nu fått två rejäla omgångar massage av Varennes gamla massör Tommie Lindgren   . 

 

Det ska bli spännande att se resultatet. Jag har provridit en gång mellan massagetillfällena och jag kan konstatera att något har börjat släppa - BAK! Hönan och ägget   ? 

 

Jag börjar tro att låsningen sitter bak även om jag upplever problem med höger bog ibland.

 

Man kunde lätt se skillndad på Grevens reaktion vid dom två olika massagetillfällena. Vart och hur mycket. Klart syntes att det vid andra massagetillfället blivit en stor förbättring. Kanon   !

  

En annan intressant sak är.......

 

........jag har nästan aldrig sett Greven galoppera i hagen. Han har alltid kommit i sin säkra trav. Då vi besiktade honom i höstas så konstaterade veterinären att han var extremt travsäker - det gick INTE att få Greven i galopp på longeringen - även om assistenten verkligen gjorde sitt bästa! Jag har också provat att få Greven i galopp några gånger vid ridning -  hur svårt som helst!

 

Det intressanta är nu att efter första massagen som Greven fick av Tommie så har jag sett Greven galoppera flera gånger i hagen! Himla kul   ! Han ska ju ända vara ridhäst här hos oss.

 

Nu hoppas jag bara att jag blir så pigg att jag kan komma igång med ridningen igen. Jag tror inte att jag har varit med om en så'n här utdragen och tröttande förkylning! Jag är helt slut   !

 

Det blev i alla fall lite filmat här i veckan. Lite bus i hagen. Hästarna har verkligen varit på allerten i blåsten.

 

  

 


Och kära läsare - nu är våren på väg! Även om det blir något bakslag framöver med snö och kyla så känner jag att vårkänslorna börjar kommma! Grusvägen är på väg fram. Jag ser gammalt hö utanför stallet som blev översnöat i höstas. HÄRLIGT!!!

 

Tänk att man kan bli så glad över att börja få se lite barmark?!

 

Jag ler   när jag hämtar posten!

 

  

 

Jag ler   när jag går till stallet!

 

  



 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  

Carina




 
 
Kerstin

Kerstin

9 mars 2011 15:00

Visst är det ljuvligt att se marken!! Nästan så man gett upp hoppet. Hoppas nu att du kryar på dig så du får rida din galopperande Greve!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

10 mars 2011 14:51

Himla konstig förkylning jag har! Ena sekunden känns det som om nu börjar jag pigga på mig.....sen helt plötsligt känner jag mig urtrött! Inge snorig utan hela förkylningen sitter långt ner i halsen. Hes, hostig och kraxig......som en kråka..... :o)
Nåja, jag red i alla fall ett kort pass i blåsten igår. Det var såååå himla roligt! Halva paddocken är nästan helt tinad. Sköönt!
Även om SMHI hotar med snö igen så kan dom inte ta mina vårkänslor ifrån mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards