Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Carina - 20 februari 2013 16:34



 

Det finns en tjuv hos min syster   ...... Eller finns det två   ?

 

 

Himla bra med kamera i mobiltelefonen. Ett fantastiskt bra sätt att avslöja tjuvar på.

Kolla här!

 

 

Jag hann precis ta ett par bilder när den första mystiska tjuven snodde Tingelings mat och hundben     

 

 

 

 

   

 

 


Jag följde efter tjuven för att se vart han tog vägen.....

 

 

 

 

Tjuven gick direkt in i sovrummet och upp i sängen.......där Tingeling redan låg och myste.

 


Men oj! Det fanns annat gott att stjäla också.......


 

Med mobiltelefonen i högsta höjd följde jag tjuven in i köket igen och se.......lite mumsig tårta fanns kvar efter vårat kalas som vi  hade idag   

 

 

 

   

 

 

- Himmel va' gott   !

 

 

Det visade sig så småningom att det fanns två tjuvar i bostaden      

 

 

Den här andra tjuven var lite försiktig av sig. Tittade sig runt omkring för att se om någon såg vad som var på gång.....

 

 

Då tjuven trodde att kusten var klar så kastade sig tjuven över Nalles mat. Fast den var rätt svår att nå......maten stod på en pall och det här var ju en rätt så liten tjuv.....liten och oskyldig tjuv   

 

 

     

 

 

Vi kan konstatera att tjuvarna är av samma skrot och korn! Dom stjäl varandras mat och hundben så fort en chans ges........

 

Den stora tjuven är min systers otroligt tjusiga kungspudel. Han heter Nalle. En så fantastiskt go och härlig hund!

 

Den lilla tjuven är min alldeles egna Tingeling   !

 

 

Nalle och Tingeling ägnar stor del av sin samvaro med att stjäla varandras mat och hundben......dom verkar tycka att det är så himla roligt     

 

 

Tingeling satte sig senare i knä hos min syster Marie-Louise och tjusade lite......kanske var det ett litet förlåt för stölden av Nalles mat   

 

 

 

 

Jag måste bara lite kort berätta om kalaset idag. Fast jag får inte   ....   .... så det här får vi prata tyst om   

 

 

Vi har firat våran mamma Inga som fyller 80 år idag!

Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra   !!

 

 

 

 

 

Mamma hade sagt ifrån sig all form av uppvaktning. Men vi kunde inte låta bli att fira henne lite grann  i alla fall     

 

 

  

 

 

Så snälla ni......säg inte till nå'n att mamma Inga fyller 80  år idag   .....

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

Carina

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards