Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Carina - 4 februari 2013 15:56



Jag lär mig nya saker på jobbet varje dag   !  Å det är bra och roligt.....

 

Som häromdagen till exempel. Jag står och diskuterar en sak med en arbetskompis. Givande och roligt. På slutet säger jag till min kompis att hur man än vänder och vrider på sig så har man ändan bak   .....

 

-Nä, säger arbetskompisen. Man kan ha ändan fram också.....

 

Jag ser ut som ett frågetecken   och sen hör jag min kompis säga:

 

- Om du drar ned byxorna så kommer ändan fram!

 

                 

 

 

Som sagt.....jag lär mig nya saker varje dag!

 

 

 

Jag har shoppat igen!

 

Hm......plånboken sa nej    men hjärtat sa ja   . Som vanligt fick hjärtat bestämma. Inte bra men Tingeling blev jätteglad! 

 

Jag har köpt en "magsäck" som Tingeling kan sitta i när vi är ute och går och hon fryser om tassarna   .

 

Väskan är rätt så trång och tanken är att Tingeling ska sitta i väskan, inte ligga. Men det bryr sig Tingeling inte om! Hon älskar trånga utrymmen!

 

Så fort jag kom hem med väskan  och satte ned den på golvet så la hon sig i väskan och

sov   .......

Jag fattar bara inte hur hon fick plats i väskan liggande   . Men hon ser ut att ha det riktigt skönt!

 

Hela kroppen inne.......nåja, nästan.....

 

 

 

 

Det var nog lite trångt för efter en stund så kom huvudet ut.....

 

 

 

 

 

Hennes älskade kyckling fick inte plats i väskan så den fick ligga utanför. Kan vara bra att ha lite koll på sin kompis....


 

 

Det blev slalom i Skönviksbacken i lördags    . Kanonunderlag! Jag åkte hela dagen.......fast med uppehåll för fika såklart........å vilket gofika jag hade fixat!

 

Ostmackor och varm choklad med vispad grädde.....hujedamej va' gott   !

 

 

 

 


Under fikat så hade jag fin utsikt över backen och kunde titta på alla duktiga

slalomåkare   .....

 

                                                  

 

 

 

     

Jag har fått en ny telefon av Kenneth   ! Såååå roligt   !

 

Men hur i hela friden ska jag lära mig att använda den   ....

 

Har upptäckt att jag ringer till människor jag inte ska ringa till.

Skickar sms till människor jag inte ska skicka sms till.

Jag skickar iväg ofullständiga sms.

Jag ställer om signaler och appar hit och dit.

 

Å sen har jag en ny ringsignal som jag inte alls reagerar på när det ringer. Finns snart en risk för att folk blir irriterad på mig för att jag inte svarar   ....

 

Men allt det där bryr jag mig inte om för jag älskar min nya telefon   ! Ha tålamod mina vänner....jag lär mig sakta men säkert   !

 

 

Jag satt häromkvällen och provade mig fram lite.....och hej och hå......där dök det plötsligt upp ett bekant ansikte och stirrade mig rakt i ögonen   !

 

Jag tittade lite snabbt åt sidan och hoppades på att människan i telefonen skulle försvinna så fort som möjligt......människan skrämde mig ju!

 

 

              

 

 

Det slutade med att monstret i telefonen räckte ut tungan åt mig   .......hm......jag gjorde likadant tillbaka! Hemska människa!

 

 

   

 

 

 

Tänk att bara för att man kommer åt en liten touchknapp så fotar man sig själv istället för objektet framför sig   !

 

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

 

 

Carina

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards