Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Ständut Blakk

Av Carina - 6 maj 2012 20:55



Har ni märkt att ofta blir det oplanerade så himla roligt? Så blev det i helgen för mig i alla fall....  


Jag tycker inte att det är kul att sitta ensam hemma en lördagkväll   . God mat, bra film eller som i helgen kika på hockeyn är hur trevligt som helst en lördagkväll.........om jag får dela kvällen med en vän   . 


Den här lördagkvällen hade jag inte sett till att ordna det för mig. Mitt ansvar! Men vid sex-tiden så blev min kväll räddad av allra bästa Camilla   ! Du är en ängel   !


Nu ska ni inte tro att jag och Camilla blev sittande vid TV:n. Nä, vi planerade en "lugn" kväll på puben   för att prata lite om livets svåra sida. Men så blev det inte heller........!


Vi börjar från början. Camilla och jag bestämde träff utanför puben Allstar. Camillas man Nisse med kompisar skulle vad vi trodde befinna sig där. Men så var det inte. Tur det finns mobiltelefoner! Det visade sig att dom hade hamnat på Daltons............


Kanske inte den puben som passar mig så bra men va sjutton.........vi tog oss snabbt dit och satte oss vid baren   .


Först kikade vi på hockeyn.........sen drog karaoken   igång!
Vilken stämning det blev  
Några sjöng sådär, några sjöng bra, några sjöng............ja, dom sjöng...........å sen kom det en kille som sjöng så himla bra! Wow! Kvällen på Daltons var räddad   !


Jag summerar kvällen på Daltons så här: Det var en upplevelse på flera sätt men jag tror inte jag återvänder......


Men här var inte kvällen slut! Vi drog vidare på Aveny för att avsluta kvällen med ett band som är hur bra som helst: Ständut Blakk


 


Vilket röj det blev! Jag (och massor med andra glada typer) hoppade, klappade händer, sjöng med, skrek........ja det blev ett himla röj   !


Vid ett-snåret kände jag att jag var 50 år gammal   ! Puh   ! Genomblöt av svett, hes av allt skrikande och hur slut som helst i kroppen tog jag mig promenerandes genom stan till min bil som var parkerade vid hamnen. Kändes rätt skönt att få åka hem...........och sova  


Men Wow - vilken kväll det blev! Helt oplanerat! Många många varma Tack för en riktigt härlig kväll Camilla!


Idag söndag känner jag mig som om någon har kört över mig med en truck........helt slut! Rose-Marie hade tidigare frågat mig om jag skulle följa med på Skönsberg och dansa   till Shake ikväll. Skulle ha varit kul.....men nej! Min kropp orkar inte mera! Jag är inte 20 längre.............  


Det blev lite andra roliga saker idag istället. Bland annat så bjöd jag min syster och hennes man och min mamma på lunch. Jättekul! Maten blev uppskattad. Kändes jättebra!


En promenad med Tingeling ner till havet på eftermiddagen. Även om jag inte gillar att vara ensam så tycker jag ändå om att få små stunder av tystnad och eftertanke...........jag har mycket att fundera över om min framtid........och det är otroligt avkopplande att sitta vid vattnet och bara känna.........


 


Det var fint väder, kanske lite kallt, men jag hade klätt mig bra. Jag njöt! Stillhet och eftertanke......


Tingeling var naturligtvis med! Hon luktade runt som vanligt och busade på lite.



Imorgon börjar en ny vecka. Men nya möjligheter   eller kanske nya omöjligheter   . Vem vet.....vi får se!


Vi fortsätter i alla fall och heja på våra Tre Kronor i hockeyn   !


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards