Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Carina - 1 maj 2012 21:32


Hur svårt kan det vara att hitta en majbrasa i Ljustorp   ?


Jag vet! Hur svårt som helst   !



Min kompis Rose-Marie skulle sjunga   med en Gospelkör på en majbrasa i Ljustorp igår. Jag drog iväg med en vän   för att lyssna................




....................Herregud! Vi for hit och vi for dit och vi for överallt   ..........utan att se en enda majbrasa   ! Och vart var alla människor? För visst bor det väl några i Ljustorp? 



Efter att ha irrat omkring rätt länge och till slut lyckats hitta ett par människor att fråga om vägen så kom vi äntligen fram till majbrasan   .


Vi väntade   och väntade   och väntade   ........och se, till slut kom kören fram     ! 



Men Herregud.........igen! Det visade sig vara fel majbrasa och fel kör   !



Inte sant alltså! Det fanns således TVÅ majbrasor och TVÅ körframträdanden i Ljustorp   ! 



Vi gav upp. Vi for hem.


Åt god mat och såg en hyfsat bra film på TV:n   .



Vad lärde jag mig av den här kvällen   ?


Inte ett dugg! Men jag har fått se en stor bit av Ljustorp i helgen.........  




NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Skapa flashcards