Carina - Här och Nu!

Alla inlägg under april 2012

Av Carina - 3 april 2012 20:57


Jag har haft en lugn och skön helg! Och allt känns bra!



På fredagskvällen var jag hemma och tog det lugnt. Min syster Marie-Louise tittade ned till mig en stund och vi satt och surrade lite. Himla trevligt!



På lördagen blev det middag på restaurang Saffran   . Jag åt en otroligt god laxrätt! Sen blev det ett glas med hemligt innehåll på Bishop Arms   . Tack för en fantastisk trevlig kväll  !  Tack för att du bjöd ut mig fastän att du inte var så pigg! Jag uppskattade verkligen kvällen  !





Buggkursen i söndags gick över förväntan. Kul! Jag hoppade ju över förra söndagen då jag var förkyld så jag blev riktigt glad över att det gick så bra å bugga trots uppehållet på två veckor  .
Kanske börjar äntligen en del bitar att falla på plats. Men visst snurrar jag fortfarande vid fel tillfälle, åt fel håll och på fel sätt ibland.

Men vad gör väl det........  .........roligt har jag!





Den här veckan har det varit hundkurs både måndag och tisdag. Agility båda dagarna. Kul! Hopp (lågt hinder), tunnel, balanshinder och A-hindret fungerar riktigt bra. Däcket och gungbrädan fungerar inte alls. Så dom två sistnämnda hindren får jag se som en utmaning för mig och Tingeling.

Å det är ju inte nå'n brådska. Det får ta den tid det tar att lära dom hindren  . Å vi fixar det säkert  .  


Tack Linda för sällskapet på kursen ikväll! Jättekul att du fortsätter och hänga med mig och Tingeling!





Nu har Tingeling blivit ett år. Oj, vad hon har vuxit! Här är en bild på en liten, liten Tingeling.



Å här är en bild på en något större Tingeling.


      


 Tingeling väger nu 2,5 kg. Älskar korv och hundgodis.......och ett och annat hundben är inte helt fel! Ju större ben ju bättre....


 




Ska tillägga att det är min systers hund Nalle (Kungspudel) som äger hundbenen på bilden........Tingeling har bara gjort beslag på dom för tillfället....... Tingelings egna hundben är av en något mindre art........



Jag har beslutat mig för att inte ha några djupare funderingar    i dagens blogg. Jag kan ju inte alltid hålla på och grotta ned mig i funderingar................även om jag kan medge att det är rätt roligt att skriva ned tankar som rör "livets inre värld"                  .........intressant att balansera mellan fantasi och verklighet............å kul å höra vänners reaktioner på bloggen!


Dom som känner mig väl kan förstå en del av vad som "står mellan raderna". Några har nog missuppfattat en del av vad jag har skrivit. Men min blogg och jag överlåter åt läsaren att ha fri tolkning. Helt klart är i alla fall att jag rör mig rätt fritt när jag bloggar.............fritt i min verklighet kryddat med en del fantasi!
Men som sagt var, inge djupdykningar i dagens blogg  ......................


 
Nu närmar vi oss påsken och det är dags att börja putsa lite på kvasten.
Blåkulla nästa  !
 


Ta hand om er alla härliga påskkärringar (å påskgubbar för en delen) där ute! Njut av den långa helgen, god mat och god dryck och härligt sällskap......det tänker jag göra!



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina    

Ovido - Quiz & Flashcards