Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Carina - 15 april 2012 19:05



Omväxlande helg (som vanligt)!




Lugn hemmakväll på fredag..........fick mysigt besök en stund. Somnade   på soffan och vaknade vid 4-tiden   .......TV:n gick för fullt och jag låg med kläderna på, smink i facet och oborstade tänder. Å det här är inte första gången det här händer! Skärpning Carina   ! 





På lördagsförmiddagen gick jag och min kompis Carina (hon med Breezer ni vet) på Timråmässan. Jättekul att du hängde på Carina......trots kort varsel!


Det fanns en hel del fina saker   och en hel del "nyttiga" utställare   . Gick ganska snabbt att vandra runt men det var trevligt. Träffade några gamla vänner som jag inte hade sett på många många år. Bland annat två Carinor. En Carina som jag red tillsammans med på Svarta Hingsten i Kovland. Och en Carina som jag jobbade med i många år på Ahlsell. Jättekul att träffa er bägge   !



Efter mässan så tog Carina och Breezer och jag och Tingeling en promenad runt området kring EON-arenan. Det var ganska kallt    men jag hade varit förståndig nog och tagit med mig extra kläder som jag kunde ta på mig inför promenaden.


Tingeling och Breezer busade på och hade riktigt kul! Jag och Carina surrade på som vanligt. Carina är en fantastiskt fin vän   !! Jag är så himla glad att jag har lärt känna Carina!!






På eftermiddagen fick jag besök av min son Tomas, hans fru Anette och deras barn (mina barnbarn!) Iza och Nivinn. Jättekul!! Tyvärr var jag på språng   så besöket fick bli kort. Men jag fick krama om mina fantastiska barnbarn en stund. Jag tycker om dom så himla mycket   !





Som sagt var.......jag var på språng........till en mycket kär väns födelsedag   . Vi firade födelsedagen på O'Learys. Jättegod mat och en fantastiskt god drink   blev det. Har ingen aning om vad drinken hette men den smakade jordgubb . Såååå god!



Min kära vän som fyllde år bjöd på kalaset.................hm...........det kanske skulle ha varit jag som bjudit födelsedagsbarnet egentligen...... Tack i alla fall för en helt underbar kväll   !

Kan du fylla år nästa helg också?





Idag söndag så gjorde jag ett för mig mycket ovanligt val. Förutom att jag åt en fantastisk lunch hos Näsmans så valde jag ensamheten resten av dagen.......  


Jag valde bort kompisar   och jag valde bort buggkursen   ..........allt för att möta ensamheten   . Jag kan inte exakt svara på varför jag gjorde det här valet. Jag bara bestämde mig vid lunchen att jag skulle vara ensam resten av dagen.......



Jag tycker inte speciellt bra om att vara ensam. Åtminstone inte nå'n längre stund. Det känns för det mesta inte okey för mig att vara ensam   . Så är det bara....... 



Jag har varit en hel del ensam sedan jag separerade. Men då jag har haft möjlighet har jag valt att umgås med vänner och släkt. Idag valde jag ensamheten.


Om det här valet indikerar på något speciellt vet jag inte. Helt bra kändes det i alla fall inte. Men på något sätt ändå ett rätt nödvändigt beslut.



Nåja, helt ensam var jag inte. Jag hade ju Tingeling i min närhet!


Jag och Tingeling tog en riktigt lång tur längs strandpromenaden. Solen värmde   och nästan ingen blåst. Det var otroligt skönt   . Men helt klart hade det varit så mycket skönare för själen att fått dela promenaden med en kär vän   !




Lite rolig panik   infann sig på promenaden. Tyvärr kunde jag inte filma det hela.......jag var ju ensam........men jag kan lite kort beskriva situationen så att Tingeling (som ofta får gå lös längs strandpromenaden) helt galen började jaga en joggande kille...........


Jag tjoade och hoppade och studsade   för att försöka få Tingelings uppmärksamhet på mig istället för på den joggande killen. Tingeling flög fram på sina korta ben hack i häl på den springande grabben. Dom båda försvann rätt långt bort innan Tingeling kom till sans och vände tillbaka till mig. Något pinsamt alltså    !  


Här kommer ett nödrop   ! Finns det någon frivillig som kan tänka sig å jogga lite fram och tillbaka på strandpromenaden nå'n dag så jag kan träna min lilla hund till att inte jaga joggande snygga killar i fräsiga sportkläder ? 





NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Ovido - Quiz & Flashcards