Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Tester, Kärlek, Agility med mera.....

Av Carina - 9 april 2012 22:11



Då var snart påsken 2012 över..................dags att ställa undan kvasten.......... 




Det har varit en fantastisk helg på många sätt och vis. Som vanligt god mat, god dryck och härligt sällskap.







På lördagskvällen var jag med en nära vän på Bishop Arms. Inte så mycket folk men det var ändå kul att komma ut en sväng.
Kvällen innehöll en del tester   .............tror att jag klarade av dom hyfsat bra   ............fast jag har fått en del funderingar   ............får se hur jag ska tackla framtiden   ...........tror att jag har på ett visst sätt levt i en ganska skyddad värld under en lång tid.........kanske dags att se hur det kan kännas där ute i den stora världen....... ..........önskar bara att jag inte funderade så himla mycket!! Grrrr......dumma mig! 



Skrattade i alla fall så tårarna rann   på vägen hem..........om det var för att min vän sa så himla roliga saker eller om det var skrattpulver i drinken   på Bishop Arms ska vara osagt.......skrattade himla mycket gjorde jag i alla fall!







Söndag till måndag sov mitt äldsta barnbarn Iza över hos mig. Vi hann göra jättemånga saker! Kul! Bland annat så körde vi en DVD med Mora Träsk...........åh herre gud vad vi dansade, studsade, klappade händer och sjöng            


Iza och jag gillar verkligen Mora Träsk!


Sen såg vi film med Alfons Åberg och Spöket Laban. Vi käkade godis och pratade en hel del om kärlek  . Iza har jättemycket kärlek som hon delar med sig av! Sååå härligt! Sen avslöjade Iza att det finns en kärlek på dagis........jag tror han hette Wilmer   Såååå gulligt!
Iza frågade om jag hade någon kärlek............svaret vet bara hon och jag.........   


På måndagsmorgonen var vi ut en sväng. Men himla va mycket snö det hade kommit  ! Men vi trotsade blötan och gav oss iväg till lekparken....


 






Iza har blivit jätteduktig på att skriva! Bland annat så har hon lärt sig skriva farmor............Åååååhhh........jag är sååååå stolt  !






Iza tycker mycket om att rita..............så vi tillbringade rätt mycket tid vid min lilla whiteboard........


         
 





Tingeling och jag jobbar vidare med Agility. Min fantastiska systerdotter Linda brukar filma. Tack Tack Tack Jättemycket Tack Linda för alla filmer du har fixat!!!


Här är några korta filmsekvenser från Agilitykurs 2.



 
 




Min bil har börjat rosta en hel del. Inte kul! Jag har börjat ledsna på att jag måste lägga ut så mycket pengar på min gamla bil. Sista halvåret har varit mycket kostsamt. Men jättemycket Tack för hjälpen med den värsta rosten Leif! Tyvärr ser jag ingen ände på varken rosten eller alla trasiga delar på min bil................  







Jag avslutar bloggen med att önska alla mina läsare en god fortsättning efter Påskfirandet! Hoppas ni har det bra! Kramar till er alla!







NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!



Carina     
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards