Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Carina - 28 mars 2012 09:52


Onsdag och jag är ledig...........sköööönt   !! Även om jag trivs jättebra på jobbet så är mina lediga onsdagar så himla sköna och värdefulla. Jag behöver dom verkligen   !



Igår lunchade jag med en nuvarande arbetskamrat och en före detta arbetskamrat. Det var jätteroligt   att träffas och äta god mat (Invito   ).


Tjejen som är en före detta arbetskamrat har jag inte träffat på länge så det var extra roligt att få surra en stund och höra hur livet traskar på. Efter vår härliga lunch så lovade vi varandra att göra om det hela innan sommaren. Det ser jag fram emot   !



Jag är så glad att jag har så många fina kompisar   ! 



I måndags så träffade jag och Tingeling våra kompisar Carina och Breezer. Vi går på samma hundkurs på måndagar. Tingeling blir överlycklig då hon ser Breezer! Massor med hopp och skutt blir det.
Jag tycker det är himla kul å träffa Carina! Men då jag är människa så hoppar och skuttar jag naturligtvis inte.........inombords blir jag jätteglad men håll med om att det skulle se rätt kul ut om jag gjorde som Tingeling gör........   ! 


Hm......men man kanske skulle ta och glädja    sin omgivning och testa det hela nå'n gång..........  



Jag och Tingeling fick presenter av Carina och Breezer i måndags.
JÄTTEMYCKET TACK   !!! Både jag och Tingeling blev jätteglada!!!



På min present står det en text som stämmer så himla bra med mig:


Det är inget fel med mig som inte lite choklad kan fixa



Så sant, så sant     !




                                          Vänner                                                 



Ibland kan jag känna att jag har behandlat en vän orättvist   .


Men jag kan ockå känna att jag inte blir insläppt fullt ut så jag har möjlighet att förstå och finnas där när det så väl skulle behövas  .


Jag vill inte såra.

Jag vill inte säga eller göra dumma saker.

Jag vill inte vara orättvis.


Ändå blir det så ibland. Förlåt   !!


Mina vänner är viktiga   ! Mina vänner betyder otroligt mycket för mig   !


Men jag måste också få chansen att vara nära när det är svårt!


Jag vill finnas nära när det är svårt! 


Men jag måste också lära mig att respektera att mina vänner ibland har behov av enskildhet.


Ge och få.........förhandla så det känns bra för var och en...........respektera olikheter..........förstå behov och försöka möta upp där det går.........  


Det är inte lätt men värt att jobba för!


Sköt om er alla mina fantastiska vänner där ute i livet   !! 


Nu flyger vi vidare   mot nya höjder!
 


                                                                                       






Hörde att det skulle bli lite bakslag i vädret. Men jag känner ändå att nu går det mot sköna vårdagar.........om inte annat i sinnet i alla fall!




Avslutar bloggen med: HEJA TIMRÅ IK!! YEEEHAAA!!


http://www.youtube.com/watch?v=pYAQ2mIx-Hk&feature=youtu.be
 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!



Carina   

Skapa flashcards