Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Carina - 25 mars 2012 15:41


Ett tungt beslut......men nödvändigt! Jag avstår buggkursen idag  . Tack hemlige Mållgan för att du får mig att tänka till!



Dom senaste dagarna har jag upprätthållit någon form av ordning i mitt liv med hjälp av att äta alvedon   . Kanske inte så bra beslut men så har det varit. Jag känner att jag har en infektion i kroppen   . Inte bra i halsen och feber till och från   .


Insåg i natt när jag var på Aveny och började känna mig svimfärdig   (jag var nykter!) att jag kanske borde åka hem och vila och avstå från sånt som påfrestar på kroppen. Hm.....tror visst att jag är lite trögtänkt ibland........eller tjurskallig kanske........



Den här helgen har varit en riktig berg-och-dalbana             . 


Det har varit ganska turbulent men också rätt nyttigt!


Jag har kommit till insikt om den del viktiga saker i mitt liv och det är jag glad för   ! Ibland behöver jag hamna i lite "oväder"   och uppleva vissa saker    för att jag ska förstå vad som är viktigt för mig och hur jag ska gå vidare i mitt liv   .


Nu känns det riktigt bra även om jag förstår att det även framledes kommer att vara jobbiga stunder   och jobbiga upplevelser   som kommer att passera i mitt liv.


Men jag känner i hjärtat   vad jag ska jobba för och det känns riktigt skönt att ha kommit fram till den insikten   ! 



Igår var jag på Stekhuset och åt en bit mat      med fantastiskt trevliga människor ! En del som jag känner sen tidigare men jag fick också den fina förmånen att lära känna några nya ansikten.
Jag hade jätteroligt och jag vill varmt tacka alla för en fantastisk härlig kväll   !!
Jag fick skratta jättemycket   och det behövde jag! Hoppas jag får möjlighet att träffa er alla igen   !



Efter middagen så gick en del av oss upp på Aveny. Det kanske hade varit lite roligare om jag hade mått bättre. Fick dansa med både trevliga och dansanta killar men även med fulla och mindre charmiga typer. Jag avbröt kvällen ganska snabbt vid midnatt då jag kände att jag inte orkade mera.
Det var nog inte så bra beslut att gå och dansa med feber i kroppen.........  



Idag känner jag mig inte speciellt pigg. Det blev en kortare promenad med Tingeling. Nu ska jag vila och hoppas att jag känner mig piggare tills imorgon när arbetsveckan tar vid.



En del av er som följer min blogg undrar säkert vart mitt hästliv tog vägen...........ibland undrar jag nog det själv lite..........  


Vi får se vad framtiden ger. Antingen tar jag upp ridningen igen eller så gör jag det inte. Nu är det en dag i taget som gäller och mitt liv består rätt mycket av hund. Å det är lika roligt som häst!



På tal om hund så har Tingeling träffat några nya kompisar sedan vi flyttade hit till Vivsta. Tingeling saknar visserligen Lasse jättemycket och hoppas naturligtvis att hon ska får träffa honom igen. Men det är ju kul och träffa nya hundkompisar också!


Breezer (och Carina) träffar vi regelbundet och det tycker Tingenling och jag är jättekul! 


En ny bekantskap som vi precis har gjort är med en otroligt charmig hund som heter Stina. Kolla bara här så söt hon är! Titta vilken annorlunda och fantastisk fin teckning hon har.


 


Sen har ju Tingeling en jättebra kompis i Nalle (min systers hund). Dom vill alltid ha samma ben å tugga på. Även om dom får var sitt så vill dom ändå ha samma. Här ligger Tingeling och tittar och väntar på att Nalle ska överge sitt ben så hon får ta över........


     



Nä, nu fryser jag och känner mig rätt så trött. Dags å lägga sig på soffan å vila lite.......  


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  

Ovido - Quiz & Flashcards