Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Hemlige Mållgan

Av Carina - 18 mars 2012 00:44


Jag sitter och stirrar runt omkring mig...........Herregud hur det ser ut i nya lägenheten! Stökigt! Fast några kartonger till har jag lyckats packa upp  .


I fredags fick jag och Tingeling härligt sällskap på strandpromenaden. Carina och Breezer! 
Sååå kul!!

Det var fantastiskst härligt väder   varmt och soligt. Vi var ute i nästan 2½ timme......så härligt......vi bara njöt! 


 


Det var lite blött bitvis på vägen så Tingeling blev rätt så smutsig....


 
 
Men vad gör väl lite smuts när man får vara ute med bästa kompisen Breezer på promenad?! Inte ett dugg kan jag säga  !


Jag provade och filma med telefonen men det gick inte så bra.......jag lägger in en filmsnutt i alla fall....jag hoppas ni ser att hundarna har hur kul som helst!



   


På kvällen fick jag besök av mitt härliga barnbarn Iza. Lite godis och Spöket Laban och Alfons Åberg och sen somnade Iza snabbt på soffan......



Lördagsmorgonen startade med lite fika och mera Spöket Laban och Alfons Åberg. Vi la lite pussel och läste i prinsesstidningen och gjorde ett besök på lekparken......


     


Vi fikade ute på parkbänken och myste i det fina vädret. Tack för besöket Iza  


Vid lunchtid var det dags för Iza att åka hem till mamma och pappa igen. Å för mig var det dags att försöka plocka ur några kartonger till.......puh.......  .......


Senare på eftermiddagen fick jag besök av hemlige Mållgan som hjälpte mig att få kyl och frys på plats närmare väggen.........JÄTTEMYCKET TACK! Nu ser det betydligt bättre ut i köket   !


En härlig tur längs strandpromenaden, visserligen inte lika varmt väder som i fredags, men ändå en riktigt skön promenad i fantastiskt trevligt sällskap. Sen blev jag bjuden på kinarestaurang där jag åt riktigt god mat.........mmm.....såååå gott!


Jag tycker precis som Alfons Åberg att det är himla bra att ha en hemlige Mållgan   !  

 

Jag somnade på soffan framför TV:n ikväll.......inte tänkt så......hade planer att jag skulle se en ny serie .......å så blev det ju inte då..... ......... men Herregud......vart tog hemlige Mållgan vägen......han bara försvann   ........precis som Alfons Åbergs hemlige Mållgan brukar göra  ......... Nåja......han dyker väl upp igen endera da'n........  .



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina       

 
 
Linda

Linda

18 mars 2012 13:26

hoppas du haft en underbar helg moster =)
kramelikram

http://lindatindrar.bloggplatsen.se

Carina

22 mars 2012 14:30

Tack detsamma Linda!!

Snart helg igen :-))

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards