Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Carina - 21 februari 2012 22:44


Har ni tänkt på va jobbigt det kan vara när man är kär och måste skiljas åt............om än så bara för en dag.........


Ibland kan det kännas ända in i hjärtat när man ska gå skilda vägar...........Se (hör) bara då Tingeling ska skiljas från sin älskade Lasse! Inte lätt....... 


Tingeling och Lasse är så otroligt fina tillsammans.


 


Fastän att Lasse är bra mycket större än Tingeling så fungerar leken riktigt bra.


Tingeling måste vara otroligt förtjust (kär) i Lasse för hon tillåter honom göra nästan vad som helst.


 


Med andra hundar så piper och skriker och fräser hon ibland som en ilsken katt. Men med Lasse leker och tjusar hon bara       .

Men när dom ska gå skilda vägar så gnäller (gråter?) dom bägge.......


Det är inte lätt med avsked....... 


På tal om känslor........ Kan ni känna ibland att man nästan spricker av känslor?


Vare sig det är roliga eller tråkiga känslor så kan det ibland kännas som om man nästan svämmar över av alla känslorna. Man vet inte liksom vart man ska göra av dom.....


Om det är roliga känslor så kan man tycka att det bara är att njuta.........men är det alltid så? Kan man ha så mycket sköna känslor så man blir förvirrad och osäker och alldeles sprickfärdig och kanske till och med rädd?


Jag önskar i alla fall att jag kunde låta bli att tänka så himla mycket jämt. Men kommer känslan eller tanken först........med all säkerhet (?) är det nog så att tanken kommer först och sedan skapar tanken en känsla. Så det skulle bli rätt enkelt om jag bara kunde hålla "ordning" på alla mina tankar.........  


Kom precis att tänka på Per Gessles låt "Här kommer alla känslorna" : 
http://www.youtube.com/watch?v=g8eaWCjBFQY


Jag hoppas på goda nyheter framöver! Har varit en del trubbel    sista tiden och nu vore det helt klart på sin plats med lite roliga saker.........  


Men herregud! Helgen har ju varit kanon   !


Fredagen skrev jag om i förra bloggen så vi hoppar direkt till lördagen som bestod av besök på Svenssons bar och Bishop Arms.
Blev bjuden på god mat och dryck     av en fantastisk person. Många många Tack och Kramar  
Träffade glada arbetskamrater   och en bekant från Bandsjön. Kul!!


Lite regn senare på kvällen märktes knappt då stämningen var på topp!


Söndagen bjöd på buggkurs   . Det gick faktiskt lite bättre än förra gången. Sköööönt!!
Tyvärr så kände jag av min nacke då vi skulle "snurra"   och fortsätta och "hålla sin partner i handen". Min nacke gillar inte rörelser ovanför axelhöjd. Här blev det naturligtvis så att armen hölls ovanför huvudet. (Tidigare har vi bara snurrat "fritt" = släppt "greppet" om sin partners hand).
Så nu sitter jag med värk i huvud, nacke och axlar.........   .........men det var himla kul på kursen   !



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Ovido - Quiz & Flashcards