Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Carina - 1 februari 2012 18:40


Jag har världens härligaste hund   ! Så jag kan bara inte låta bli att lägga in ett blogginlägg till med henne. Tingeling är nu drygt 10 månader och redan så himla duktig! 


Min systerdotter Linda filmade lite på agilitykursen i måndags. Kul!
Många Varma Tack Linda  !


Den här kvällen fick vi träna på två nya hinder.Tunnel med säck och balanshindret (som jag berättade om i förra bloggen). Vi fick lite problem ned tunneln.........Kolla bara här va' kul det såg ut när Tingeling vände i tunneln och kom upp bakom mig. Det tog ett tag innan jag fattade vad som hände   ...........



 


Men bara några försök senare så hade jag och Tingeling fått kläm på det här med tunneln  . Lite hjälp med att lyfta på säcken fick hon.......men hon är ju så liten.......!


Det känns säkert för Tingeling som om hon slår huvudet mot en vägg när hon springer mot säcken  ..........  .
 
Men på slutet så lyfte inte kursledaren så mycket på säcken utan Tingeling var tuff nog och trotsade hindret    .


Kom igen Tingeling.....en gång till  !  




Å här är ett filmklipp på balansbrädan.......det går undan! Men se bara va duktig Tingeling är på att stanna upp vid nedsprånget!



 


Tanken är att Tingeling så småningom i farten ska kliva på det blåa fältet på mitt kommando: Trampa!


Å vänta bara......snart så klarar vi av det också   !


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina
 

 
 

Ovido - Quiz & Flashcards