Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Carina - 30 januari 2012 16:36


Igår var det andra träffen på buggkursen   ........det var såååå kul!! Fast svårt.......


Första delen av kurskvällen bestod av repetition av det som vi tränade på förra gången. Och det behövdes! Ojoj......ser så lätt ut men är så svårt. Det ska inte vara några drag och ryck som det var förr. Nä, lätta avslappnade axlar, armar och händer. Små signaler bestående av drag och tryck.


På slutet av kvällen fick vi prova på vänstersnurr. Jag fattade ingenting   ! Svårt att känna när killen gav signal om snurren......hm......... Det är ju inte tänkt att killen ska kasta iväg tjejen då hon ska snurra. En lätt signal med handen och jag ska svara med ett lätt mottryck. Jaja.........det är bara att träna på!
Det är jättekul även om jag snurrar vid fel tillfälle, åt fel håll och glömmer att svara på killens signal......... 

Inge bilder! Så kul ska ni inte få ha !


Igår var det tredje gången på Agilitykursen (steg 1). Det är fantastiskt kul å träna och kul å träffa andra hundägare. En ny värld för mig då det är min första hund. 


Igår följde min kompis Camilla och min systerdotter Linda med. Jättekul! Å extra kul att Tingeling skötte sig så bra! Jag är riktigt imponerad av min lilla hund. Hon orkade lyssna och följa mig nästan hela kvällen. Vi höll på i 2 timmar så jag tycker att Tingeling var fantastiskt duktig. Sista halvtimman fungerade varken fot, inkallningen eller platssittningen speciellt bra. Men vad gjorde väl det när hon större delen av kurskvällen lyssnade och gjorde sitt allra bästa.......jag är sååå stolt  !


Igår fick vi testa en nytt hinder: Balanshindret



Jag blev glatt överraskad då Tingeling gladeligen sprang fram och tillbaka på hindret. Trodde hon skulle vara lite höjdrädd då hindret är rätt smalt. Naturligtvis hade jag kopplet på och försökte lära henne att kliva rätt på sista biten av hindret (på blåa fältet). Det är samma sak både på A-hindret och balanshindret att hunden måste nudda kontaktfältet på både nergången och uppgången. Inte helt lätt att lära in. Men vi ger oss inte - det här ska vi få till   !


Min systerdotter Linda hade med sig jättefina presenter till mig igår. Jag blev jätteglad! MÅNGA TACK OCH KRAMAR TILL DIG LINDA!
Jättefina örhängen med älvan Tingeling som motiv, en kasse som Linda hade broderat fin text och fina bilder på och så tre härliga kort. En bild på Linda, en bild på min syster Marie-Louise och en bild på världens tjusigaste pudel - Nalle.


Nu tänkte jag bli lite nostalgisk så här i slutet av bloggen och lägga in lite "gamla" bilder........ 


Silva - min största kärlek bland dom hästar jag har haft. Alla hästar har naturligtvis haft en speciell plats i mitt hjärta men jag kan inte komma ifrån att Silva har varit den som kommit mig närmast. Vi kämpade tillsammans i många år. Hoppning, dressyr, AR, uteritter, körning, lite western med mera med mera. Jag tror vi provade det mesta. Silva var en otroligt bra allround-häst. Hon tyckte allt var roligt och hon var duktig på det mesta. Sen fick hon ju bli mamma till Märta-Louise! Å det var hon himla duktig på! 



Vi hoppar raskt över till mina barnbarn. Ett kort på en liten Nivinn (hon är 1½ år nu).



Vet inte vad jag sa eller gjorde men Nivinn skrattade gott åt farmor.


Här kommer ett kort på en stolt Iza som har snickrat en fågelholk med sin pappa Tomas.



Å klart att hon ska vara stolt. Fågelholken blev ju jättefin!


Finns det någon som vill köpa en westernsadel?
Jag har ingen aning om vad det är för typ av sadel eller storlek. Den har några år på nacken men är lite använd. Lägg ett bud!



Brösta och tre paddar följer med.


Tvära kast. Här är ett par kort på Tingeling som bevakar ingången på sin transportbur.




Något som Tingeling tycker är mindre populärt är när hon måste ha kläder på sig..........nu är det inte så ofta jag kränger på henne overallen. Det ska vara extremt kallt eller annat eländesväder som kräver hundkläder. Får hon välja så sätter hon sig på rumpan och vägrar förflytta sig så länge kläderna sitter på........men söt är hon!


       


Jag avslutar med att säga A men inte B...........det kanske är något roligt på gång till helgen.......hemlis...... !!


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!



Carina      

Ovido - Quiz & Flashcards