Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Funderingar i livet

Av Carina - 28 januari 2012 11:50


Fick ett så fint kort här i veckan av min fantastiska arbetskamrat. Jättemycket Tack!!


Så här står det på kortet:
 


Att våga
 

är att förlora
 

fotfästet
 

en liten stund.
 

Att inte våga
 

är att förlora
 

sig själv.
 





Den texten säger mig otroligt mycket. 

Jag är rädd. Jag är otroligt rädd..........rädd för att våga........... 


Jag brukar fundera mycket över mina rädslor.

Jag inser att jag är nog rädd för rätt mycket egentligen. Vissa saker mer än andra............ 


Jag jobbar ständigt med mig själv. Att var här och nu. Att tordas ta risker/våga. Att tordas lita. Att tordas vara den jag är. Att tordas förlora fotfästet........åtminstone för en stund.


Mitt liv har förändrats rätt mycket. Det är svårt att landa. Kanske kommer jag aldrig att landa. Jag är ju en så'n person som ständigt vandrar mentalt.........


Förhoppningsvis lär jag mig så småningom att bara vara.........åtminstone stundvis så jag kan få återhämtning.


Hm..........jag tror faktiskt att jag kommer att lyckas! Känns så i hjärtat....... Såklart att jag kommer att lyckas    !
 


Jag har så otroligt fina kompisar. Nya och nygamla. Jag är verkligen tacksam över att ni finns i min närhet.....i alla lägen     !!!


Kramar och Pussar   till alla er fantastiska vänner som finns för mig både när jag är glad och när jag inte mår så bra!!


Och många Extra Kramar till er som ringt till mig idag och underlättat min lördag!! 


Å Tingeling.......jag är såååå glad över att du finns hos mig   ! 



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Skapa flashcards