Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Carina - 6 januari 2012 12:34


Då förra bloggen rubricerades som Slutet så kan jag ju bara inte låta bli att rubricera den här bloggen som Början.....


Jag har fått en fantastisk bra början på nya året! Flera fantastiskt härliga saker har börjat rulla igång  .....



Ta bara som i måndags då jag och min kompis Carina (ja, hon har ett lika vackert namn som jag har   !) var på en hundträff vid Timrå Isstadion. Visserligen var det ett himla busväder men en härlig promenad med hundarna, lite träning och hundprat vägde upp blötsnön som föll från himlen. Försökte fota men som vanligt blev det inte så bra bilder......men man ser klart vilken snygging till hund som min kompis Carina har!


Får jag presentera spanjoren Breezer!



Här är ett lite suddigt kort men i alla fall ett bevis på att vi var flera som trotsade det dåliga vädret och tränade våra hundar!



Tingeling blev jätteblöt! Hon är ju så liten så när det är djup blötsnö och vattenpölar så blir hon blöt ända upp över magen. Jag fuskade ibland och bar henne i min famn så hon fick lite värme från mig....... 



Nu till något verkligen helt annat!


Igår fixade jag håret lite extra  , målade naglarna  , la på lite mascara   och lyckades sedan klämma in kroppen i lite finare kläder    ........


Sen bar det av för första gången ......på nästan 25 år.......på dans! Det hela utspelade sig på Aveny där Johnny Helenius från Radio Guld spelade gamla hitlåtar för oss 50+:are.

Jag tror jag kunde texten på nästan varenda låt   .....


Jag vistades på dansgolvet en hel del och skakade på kroppen i någon form som jag hoppas påminde om nå'n slags discodans  ........Är lite orolig då jag för sent såg att någon stod på scenen och fotade...... Undra vart dom bilderna kan dyka upp   ! 


En gång i månaden är det något som kallas för "Runt 50" på Aveny. Motiveringen i annonsen är: För att du ska slippa träffa dina barn i baren!

Bra idé tycker jag! Otroligt roligt att vara ute på galej och bara se jämnåriga som studsar runt på dansgolvet. 
Jag hade jättekul!


Vill passa på och skicka kramar och varma tack till mina kompisar Ditte och Rose-Marie för en fantastisk härlig kväll!!  Och ett stort varmt tack till min syster och svåger som passade lilla Tingeling och ett extra tack till min svåger som också skjutsade mig till och från discodansen!!


Det är fler saker på gång framöver. Men det återkommer jag till i framtida bloggar. Kan ju inte avslöja allting på en gång heller     ...........



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Skapa flashcards