Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Förändringar

Av Carina - 13 oktober 2011 21:00


För en del kan det tyckas att allt har skett från en dag till en annan. Men för Leif och mig har funderingarna funnits länge och beslutet är väl genomtänkt. Vi har helt enkelt valt att inte berätta förrän det rent praktiskt var genomfört.....


Livet förändras. På gott och ont. Det jag hoppas på är att i långa loppet så blir allt bra......


Greven har farit tillbaka till uppfödaren i närheten av Alfta. Det känns tryggt och otroligt skönt att den möjligheten fanns då vi har beslutat att framledes bara ha en häst = Märta-Louise.


Det är med otroligt stor sorg i hjärtat som jag har lämnat Greven ifrån mig. En fantastisk vän och guide i livet   ! 


  

Jag vet att Greven har fått det bästa. Kommit hem igen. Å det är han verkligen värd   !


 


   
Märta-Louise har flyttat till sin kompis Bruna (och min kompis Kicki) som bor i "granngården". Det blev en otroligt bra lösning! TACK KICKI!


 

Märta-Louise och Bruna kommer att gå på lösdrift. Dom kommer ibland att vara på gården hos Bruna och ibland hemma på våran gård. Det finns stall på bägge gårdarna så blir det alltför besvärligt i vinter så får dom gå in och värma sig och torka till emellanåt. Lösdrift blir kanon för Märta-Louise som inte alls trivs att stå på stall mer än några få timmar åt gången.


Jag är lite osäker på hur det blir med bloggandet framöver. Funderar för fullt just nu och jag kommer att ta ett beslut så fort hjärnan har funderat färdigt   .


Det kommer framledes inte att bli lika stort hästliv som det har varit dom sista åren. Men hund och barnbarn och andra äventyr i livet går ju också att blogga om.


Just nu är det bara tungt och jag måste få ordning på lite saker här i livet innan jag tar något beslut om bloggen.


Kan i alla fall konstatera att höst(häst)vädret har varit härligt och det har blivit många utetimmar både med hästarna och Tingeling. Det är såååå sköööönt!


Å det är en träning kvar för Pernilla innan det blir vinteruppehåll! Det känns bra att ha en träning kvar att se fram emot!

På den kursen blir det Märta-Louise och jag   som tränar ihop.

Vi har inte gjort så mycket jobb tillsammans men vi kompade bra på förra träningen för Pernilla. Så det är bara positiva tankar inför nästa träning........   

    

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  

 
 
Ingela

Ingela

14 oktober 2011 11:37

Lycka till! Låter himla bra för M-L. Friskt vågat att våga förändra =) Sköt om dig, ge dig det du behöver! kram kram

http://becausetrollrik.blogg.se

Carina

17 oktober 2011 11:40

Tack Ingela!!! Ja, Märta-Louise har fått det jättebra - skönt!
Många kramar till dig från mig!!

 
Ingen bild

Kicki

20 oktober 2011 07:37

Jag tycker att det här blev en fantastiskt bra lösning för oss båda, vi får även försöka träffas något:)Kram

Carina

21 oktober 2011 19:21

Vi är jätteglada för den här lösningen.... himla kul att du känner likadant Kicki!! Vi får ta en surr-kväll framöver.....:o))

 
Camilla

Camilla

3 november 2011 15:55

Oj, strongt gjort att bestämma sig för att trappa ner på hästlivet. Man ska göra det man känner för och ni har ju en fin häst kvar. Ha det så bra!
Mvh Camilla

http://www.ajpis.webs.com

Carina

3 november 2011 21:46

Det känns rätt tufft att minska på hästlivet! Finns flera orsaker bakom. Hoppas att det blir bra i slutändan....

....och vi har ju prinsessan kvar....eller är det kanske drottningen av Bandsjön måntro :o))

 
Ingen bild

AnnaL

26 december 2011 00:23

Känner igen mig... Och det var juh bra att det löste sig på så bra sätt!! Och du har juh en otroligt söt vovve och jättefin häst kvar :) Kram AnnaL

Carina

27 december 2011 23:01

Inte lätt att se det fina och ljusa när livet gungar....... Ja, jag har en otroligt fin hund och fin häst att uppleva livet vidare med!

Du Anna - har också en fantastiskt fin och härlig hund att uppleva livet med - försök ta vara på det!

Vi får kämpa vidare både du och jag Anna!

Kramar till dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards