Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Carina - 11 september 2011 11:45


Just nu tränar jag för både Pernilla Sandqvist och Sofia Eriksson (bilder kommer!). Två fantastiskt duktiga tjejer! Båda har inriktning mot akademisk ridkonst även om dom skiljer sig lite åt på vägen.



Akademisk Ridkonst är för en del personer bara Bent Branderup. Men för en del hästentusiaster är akademisk ridkonst även ridning som många andra fantastiskt duktiga instruktörer lär ut.



Jag satt häromdagen och funderade lite på vad akademisk ridkonst är för mig........och jag vet tamesjutton inte det!


Då jag började min väg inom den akademiska ridkonsten så var det helt klart bara Bent Branderup för mig. Men nu när jag har tränat för några andra otroligt duktiga instruktörer och även fått lite annan teori och läst en del inlägg/"fakta" om ridkonsten så är jag lite fundersam   över vad jag egentligen tycker........eller så är jag kanske inte alls så fundersam.....   ......


Egentligen vet jag vad jag tycker   !


- Jag vill helt enkelt inte ha någon etikett på min ridning!


Akademisk Ridkonst förkortas ofta AR. Så i min värld står AR förAnnorlunda Ridning. Annorlunda ifrån vad då kan man fråga sig.........ja, det får var och en fantisera om själv!


Jag vill rida "enkelt"/"lättsamt", det ska också vara skonsamt för både mig och min häst, gärna "dansa" - lätt och vackert - som en fjäril och framför allt helt enkelt bara ha himla kul  !


Sen kan jag inte tänka mig att låsa mig fast vid att bara hålla på med "en sorts ridning". Det är ju kul att ta ett och annat skutt över något lågt hinder, träna lite westernövningar (trail), kolla på tävlingsdressyr och varför inte köra sin häst ibland.......


Jag har tränat för Pernilla Sandqvist i många år och jag vill ha den ridningen i grund och botten på min häst. Det blir att jag oftast tränar på den ridkonsten .........å jag har himla kul   !


Men bli inte förvånad om ni ser eller hör mig hålla på med något helt annat med min häst rätt vad det är......  ..........
 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!



Carina   




  

Skapa flashcards