Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Carina - 11 juli 2011 11:34


Förra helgen var jag, Leif och Tingeling på hästrally i Hassela. Vi kom dit strax innan maskeraden började. Det var jättekul!!


Blev otroligt inspirerad till att träna och delta själv nästa år 


Tyvärr hade jag inte kameran med mig utan fick fota med telefonen. Bilderna blev inte av bästa kvalitet men jag hoppas ni ser hur mycket arbete en del ekipage hade lagt ned på deltagandet i maskeraden!


       


Vill bara berätta att hästen ovan, en bruksnordis med namnet Unique, är otroligt duktig i Akademisk Ridkonst. En tjej som heter Yvonne Österlund är ägare och ryttarinna i vanliga fall. Här är det dottern Liza med kompis som deltar i hästrallyt. 

        


På dom kommande två bilderna ser ni Pippi och Prussiluskan. Prussiluskan var under kläder och peruk en man. En fantastisk kille som sprang runt både innan och efter maskeraden och pratade på som Prussiluskan gjorde i Pippi-filmerna. Killen showade verkligen till allas stora förtjusning. Ett himla kul inslag!

  

   

Våran toppentjej till hovslagare deltog också.........


     

Vill bara tillägga att hon ser fullt normal ut när hon är här och skor.....  


Jag passar på att sända varma tack till våran hovslagare Maria Lanz för det fina jobb hon lägger ner på våra hästar. Extra tack till det fantastiska tålamodet du lägger ner på våran illbatting till Märta-Louise......

Avslutningsvis en bild över boendet för hästar och en del av ryttarna/kuskarna.

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

Ovido - Quiz & Flashcards