Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Full fart på Tingeling igen!

Av Carina - 6 juli 2011 12:06


Nu är det full fart på Tingeling igen       !


Vi är sååå glada       !


För att prata lite skitsnack   så är avföringen riktigt

bra igen = förhoppningsvis är nu magen i balans.


Dagarna efter det att Tingeling hade legat i dropp så var hon så hungrig att hon kastade i sig maten .....inte så bra. Men vi portionerade ut maten i små små mängder under dagen.


Nu känner vi igen henne igen........vill inte äta alls! Om jag matar henne med handen (vilket man absolut inte ska göra) så äter hon gladeligen......hm........så har det varit till och från under den tiden vi har haft henne. Äter ibland och ibland inte  ............  



Men här kommer ett par bilder och en film på en pigg och glad Tingeling  


   

Filmen är tagen med mobiltelefonen så kvalitén är inte den bästa....



 


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   

 
 
Linda (systerdotter)

Linda (systerdotter)

8 juli 2011 16:13

Hej moster! skönt att höra (Se) att lilla kusinen Tingeling är bättre :-)
verkligen super kul se henne springa runt sådär =)
kram

http://lillgummzan.blogg.se

Carina

8 juli 2011 18:47

Hej Linda!

Hoppas du har det bra i sommarvärmen!
Ja, det är så himla kul å se Tingeling leka för fullt igen!

Kram!

 
Kerstin

Kerstin

8 juli 2011 22:26

Så skönt att höra att hon är bra igen. Vi pratade just om lilla Tingeling här hemma. :)
Sv: En tung tid för oss nu. Att planera en bortgång av ett djur är nog jobbigt. När sedan en unglovande individ rycks ifrån en så slits hjärtat i tusen bitar. Allt är så overkligt. Vi kommer igen, klappar lite extra på dem vi har kvar, kramar varandra en extra gång. Tar till oss alla varma ord. Kram!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

9 juli 2011 21:43

Det känns som om ni är så starka på något sätt mitt i all fruktansvärd sorg! Skönt att ni kan krama om varandra och även ha ork till dom som är kvar.......Jag tänker jättemycket på er alla!

Det är så overkligt att lyckan kan ta slut så abrupt. Overkligt och orättvist......

Hoppas innerligt att det ordnar upp sig med försäkringsbolaget!! Jag blir lite orolig för min egen del om det blir problem med djuren......jag har nämligen Folksam både på hästar och hund.

Fast på hunden har jag redan utnyttjat försäkringen och det fungerade bra! Vi hade haft henne drygt 20 dagar då hon blev sjuk. Hur säger man....tur i oturen.....

Hoppas ni kan njuta av det fina sommarvädret! Hoppas ni får känna lycka igen, MYCKET SNART!!

Bästa kramar till er alla från oss i Bandsjön!

 
Ingen bild

Tomas S

9 juli 2011 17:09

Vad bra att hon är bättre. Felix vill komma och busa lite =D

Scannade in lite bilder jag gjort. Du har säkert sätt några av dom.

http://teckna.ning.com/photo/bunch-1?context=user
http://teckna.ning.com/photo/angel-267?context=user
http://teckna.ning.com/photo/horseakvarellpenna1-1?context=user
http://teckna.ning.com/photo/nallepuh-1?context=user

Gillar ju inte färg. det är för jag är dålig på det. men måste ju öva =D

Carina

9 juli 2011 21:26

Fantastiska bilder!!! Du är hur bra som helst på att teckna...... :o)) !!
Glöm inte att du har lovat att teckna på våran stalldörr!
Nu när Tingeling mår bra så tycker jag absolut att dom ska få träffas och leka igen. Tingeling längtar efter Felix!

 
Linda (systerdotter)

Linda (systerdotter)

10 juli 2011 15:59

alltså Carina, min kusin e ju hemskt bra på att rita/teckna så är de ju bara till skillnad från lilla mig =)
du kan inte fråga honom från mig om han kan göra en Nalle puh teckning åt mig??? =) *kram*

glöm inte sätta in mer bilder på söta Tingeling =)

http://lillgummzan.blogg.se

Carina

11 juli 2011 11:34

Jag ska prata med Tomas.....å jag är helt övertygad om att han kan tänka sig att göra en Nalle Puh teckning åt dig!!

Jag har sett teckningar som du har gjort och dom var jättefina Linda!! Fortsätt å teckna!!

Det kommer mera bilder på Tingeling. Var så säker :o))

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards