Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Roligt och Inte Roligt

Av Carina - 30 juni 2011 11:42


Livet består av både roliga och inte alls roliga saker. Naturligtvis så även i våran familj......


Jag brukar försöka hålla mig till mest roliga saker på min blogg. Men idag kommer det lite ledsamheter igen.....  


Tingeling är inte frisk än. I 10 dagar har hon haft diaré mer eller mindre. Veterinärbesök, vätskeersättning, diarsanyl och dietfoder........men tyvärr vill inte diarén ge med sig.


Fram tills igår så har jag lyckats få i Tingeling bra med vätska. Men helst plötsligt vägrade hon (jag har matat vätskeersättning med tesked). Så med en förvärrad diaré och inget vätskeintag och hur varmt som helst ute så var det bara att åka in till veterinären igen.


Nu blev det dropp i några timmar.......


 


Idag nytt besök hos veterinären. Slapp dropp men det blev några stick i skinnet för att vätska upp henne igen.


Nu blir det pulver med goda bakterier och ett nytt försök med lite dietfoder.


HÅLL TUMMARNA FÖR ATT DET SKA GÅ BRA DEN HÄR GÅNGEN!!!!!!!


(Det här blir tredje försöket vi gör med att börja ge lite dietfoder........)


Så här pigg och alert vill vi mycket snart se våran älskade kastrullälva igen:



 

   


Nu ska vi naturligtvis inte tro annat än att Tingeling ska bli frisk! Det finns inget annat alternativ i min värld!


Nu till något roligt  


Jag och min kompis Jessica tränade för Pernilla Sandqvist i måndags. Det var länge sedan jag tränade för Pernilla så lite ringrostig kände jag mig allt......men det var jätteroligt att träffas och träna igen!


Greven gick jättebra! Lite finjustering av mina hjälper vid öppnan och den blev hur fin som helst! Greven var fantastiskt duktig! Slutan var det lite svårare med. Efter några försök och bra råd från Pernilla så blev slutan hyfsad. Nu är det bara att träna vidare på den för att få den så bra som möjligt!


Ett par fina bilder på ett par fina hästar från träningen....


   


Nu äntligen ska jag börja träna på skolskritten! Jag har hört flera som har upplevt att traven blivit bättre sedan deras hästar har lärt sig skolskritten. Vad jag har förstått så kan just travhästar ha bra hjälp av att lära sig den.


Då jag inte är så bra på att beskriva skolskritten så ingående så hänvisar jag till hemsidan:


 http://www.ridutveckling.se/Skolskritt.html 


Det jag (med Pernillas hjälp och råd) började med var att få Greven att förstå spöhjälpen.


OBS!! Inga slag eller rapp!! Bara lätt petning på benet.


Greven ska förstå att jag vill ha en diagonal skritt - lyfta inner bak samtidigt som ytter fram.........som sagt var -  läs gärna mera på hemsidan som jag hänvisar till ovan!


Det ser lite fumligt ut på filminslaget som kommer. Jag är för sen med spöhjälpen och för stum i tygelhanden. Hm.......JAG måste träna mig själv mera! Greven fattar snabbt och är jätteduktig!



 


Som alltid har vi kul då vi tränar...........!!!



Vi blev så här glada för att Greven var så himla duktig!


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina   


 
 
Kerstin

Kerstin

1 juli 2011 04:47

Hoppas, hoppas lilla Tingeling kryar på sig. Sänder lite extra styrke kramar till henne! ♥

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

1 juli 2011 08:24

Tusen Tack Kerstin!

Nu har tarmen kommit igång igen efter fasta och droppbehandlingen. Avföring är något lös men det är bara att hålla tummarna......det är tredje gången vi försöker sätta in lite dietfoder.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards