Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Vi var nykter!

Av Carina - 28 juni 2011 10:38


Då har midsommar 2011 förflutit.......


Jag, Leif, Tingeling och vårat barnbarn Iza hälsade på min syster och hennes man i deras stuga i Myckelsjö (Indal).


Typisk svensk midsommar......kallt, lite regn och massor med mygg och knott. Men det hindrade inte oss. Självklart blev det midsommarstång och dans. Jag var tvungen att föreviga årets midsommarstång på kort. Jag tror att det är den värsta (sämsta) vi gjort under åren..........å nyktra var vi!


 

Då vi satt inne och åt såg vi att några grannar gick förbi och beskådade vårat verk......undra just vad dom tänkte....... ....  .......  ........   ........  ..........     


Vi blev bjudna på god mat och dryck! Tusen Tack Marie och Lennart! Det var sååååå gott!

Och Tusen Kramar till mamma som bekostade kalaset!

Efter maten blev det full fart runt midsommarstången.......kanske lite för få som tordes delta i dansen....... men vi som studsade runt hade i alla fall jättekul!


 

Iza visade även upp en egen dans med en otroligt fin sång till. Tack för den fantastiskt fina uppvisningen Iza! Du är såååå härlig och duktig!


  

Smågrodorna ingick naturligtvis i dansen runt stången. Leif kunde inte motstå att fota..........


 


Mamma Inga passade på att kramas lite med Tingeling.



Gentlemannen Nalle satt snällt stilla för fotografering.

Vi vet inte varför, men Iza envisades med att kalla Nalle för Bullen hela dagen   .........


 

Leif, Tingeling och Iza tog en liten promenad på eftermiddagen.......å ser ni....solen lyste   lite melan molnen!

 

Igår måndag hade vi träning hemma hos mig i AR för Pernilla Sandqvist. Jättekul! Det var så länge sedan.........


Ny blogg med inlägg från träningen kommer......förhoppningsvis någon bild också! Kan i alla fall säga att det gick hur bra som helst! Greven gick kanonbra   !


Tyvärr är Tingeling sjuk igen........   

På midsommaraftonen var hon i stort sett återställd i magen. På lördagen fick hon akut diaré igen. Så himla tråkigt. Nu är det vätskeersättning, diarsanyl och dietfoder som gäller igen. Vi håller tummarna för en snar tillfriskning för våran alldeles egna å världens sötaste "kastrullälva" Tingeling!


 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  

 
 
Linda (systerdotter)

Linda (systerdotter)

28 juni 2011 19:50

Sitter här och småskrattar, du har helt rätt om stången ;-) men den var fin iaf....

kram

http://-

Carina

29 juni 2011 13:50

Tackar.....ja.....lite fin var den väl.... :o))

 
Ingen bild

marie louise

29 juni 2011 16:37

tack själv jättefina bilder var rädd om er kkram kram hoppas vi ses snart

Carina

30 juni 2011 10:52

Ha det skönt på semestern! Såklart vi hörs eller syns snart igen! Kram Carina

 
Linda (systerdotter)

Linda (systerdotter)

30 juni 2011 19:05

ja stången var mkt fin =)
lite tråkigt att jag inte var med där, men det blir väl fler gånger =)

träffade Leif en snabbis på Lidl idag (antar han sagt det redan)

läste om Tingeling, allt blir bra ska du se, sänder er lite styrke kramar! *KRAM KRAM*

http://-

Carina

1 juli 2011 08:26

Här behövs styrkekramar....TUSEN TACK LINDA!

Såklart det blir fler krogiga midsommarstänger :o) Så hoppas du kommer med nästa gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Skapa flashcards