Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Carina - 15 juni 2011 15:33


Glest mellan bloggandet.......men allt bra! 


Mycket regn.......lite ridet!


Många filmer och många bilder......mest på lilla vovven!


Jag hoppas att det blir lite mera ordning på livet snart. Känns som om det är lite kaos just nu. 


Jag tog en tur på Märta-Louise häromdagen. Nyttigt och roligt att sitta på en annan häst (jag rider mest Greven....).


 

I söndags var min kompis Gabbi här och provred Greven. Hon fick kämpa lite med vänsterbogen men innan passets slut så var den riktigt bra på plats.


Gabbi är en jätteduktig tjej! Vi rider lite olika och har lite olika uppfattning om utbildningsväg. Helt okey för mig. Det är bara bra och nyttigt att diskutera olika möjligheter i ridning och hästhantering.


Gabbi har hittat sitt sätt att rida och träna på och jag har hittat mitt sätt. Vi är kompisar ändå  !!


Som jag skrev i början av bloggen..............lite kaos i våra liv just nu - Hundvalp!

Kul men kaos....   


Nu när jag sitter vid datorn och bloggar så ligger Tingeling på mina fötter och sover! Sååååå gulligt!


Det har varit en "jobbig" dag för tjejen. Vi har varit hos veterinären och fått den andra vaccinationen. Tingeling var jätteduktig! Hon är en kalastjej! Aldrig några problem med bilåkningen heller. Såååå skönt!


Tingeling är en fantastisk pigg och allert tjej. Älskar att busa i min orensade rabatt. Springa runt på gården som en skållad råtta. Busa och inte låta sig fångas (det är koppel som gäller på morgonen då vi har bråttomt på jobbet). Sen har hon en favorittuva som hon brukar "rulla" sig i - himla kul - tycker hon.



   



 

Här är en film när hon för första gången fick prova sin nya bädd. Stor bädd - liten hund. Men full fart som vanligt!



 

Nä.....nu ska jag faktiskt gå ut och rida Greven! Flera dagar sen sist.....längtar!!


NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  


Skapa flashcards