Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Första flygturen......

Av Carina - 9 maj 2011 07:33


Nu när ni läser den här rubriken så tror ni att jag har ramlat av Greven i flygande fart......men nä......så är det inte!


Det är nämligen så att både Leif och jag har flygit (hoppat) för första gången med våra hästar   ......över ett dike........


Varken Märta-Louise eller Greven är förtjusta i att gå över diken. Det vill till att det INTE är det minsta lilla vatten i diket om vi ska ta oss över.


I helgen fick vi sällskap på våran uteritt av våran granne Kicki, med sin otroligt tjusiga häst Bruna. Himla kul!



   


Vi passade på och använda Kicki och Bruna som draghjälp för att få våra hästar att gå över ett vattenfyllt dike. Det är en av våra roligaste stigar som tyvärr har ett dike som inte vill torka upp så här på våren.


Kicki och Bruna klev över diket utan problem (naturligtvis!). Sen var det min och Grevens tur.


Jag smackade och smackade och smackade.....och emellanåt petade på med pisken...... i säkert minst tre minuter   ........


Greven laddade och laddade och laddade (kröp ihop med kroppen mer och mer) men ville inte gå (hoppa) över diket......men plötsligt tog han en jätteskutt över! Äntligen!  


 ......undrar just om jag såg ut så här i ansiktet?


Sen fick Leif mana på Märta-Louise en del. Men ganska snart tog hon ett JÄTTESKUTT över diket.

Vilken tur (skicklighet) att Leif satt kvar   !

Sen var det bara att njuta av den fina skogsvägen     !


MEN.......den  här stigen innebär att vi måste vända och rida samma väg tillbaka........på gott och ont..........


Nu fick våra hästar träna att passera diket en gång till! Och vi också för den delen.......


Först Kicki och Bruna. Sen jag och Greven.


Den här gången tvekade han bara en liten stund. Sedan tog han ett

J Ä T T E L Å N G T HOPP över diket.........YEEHAA.........  ! Nu kan jag lova er att jag såg ut så här i trynet!!


Men jag satt kvar!! Jag hade ett rejält mantag! Det var rätt så kul faktiskt   !


Greven blev väldigt upprymd och sprallig efter det här hoppet. Han kände sig nog rätt stolt   .


-Jag kan ju hoppa också - l å n g t, tänkte han säkert!


Sen kom Märta-Louise......och Leif. Den här gången tvekade inte Märta-Louise ett dugg. Ett jättefint hopp över diket och tre galoppsprång i den blöta myrmarken som är på andra sidan.


Det här var Märta-Louise och Leifs första galoppsprång tillsammans  !! Om än bara tre språng....så ändå va' härligt!!


Tyvärr finns inte hoppen med på bild.......men en liten filmsnutt från den fina stigen finns med......



   


Förutom den härliga uteritten så har helgen bestått av fika utomhus, njutning av solen, målning av nya sadelkammaren, fortsatt krattning av hästhagar.....å lite annat smått och gott.

Vilket fantastiskt väder det har varit......och är  !! Jag har semester måndag och tisdag........  !!!



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina    

 
 
Matilda

Matilda

9 maj 2011 21:21

Om ni är i galoppskogen så måste ni inte alls vända och rida tillbaka, ni får gärna rida över vårt ställe! :) Bara roligt för småhästarna att se nya kompisar :)

http://www,baxters.blogg.se

Carina

9 maj 2011 21:33

Oh, toppen!!! Tusen Tack!! Vi återkommer till galoppskogen snart.....ska träna mera flyga över vattenfyllt dike :o))

Hörde någon av småhästarna gnägga då vi vände strax före gården..... riktigt gulligt gnägg!

Hare bra Matilda!

 
Kerstin

Kerstin

10 maj 2011 00:02

Men vad mysigt. Både hopp och galopp!! :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

10 maj 2011 07:35

Yeehaaaa!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards