Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Vem är den skyldige?

Av Carina - 30 mars 2011 09:42


Nästan varje dag då jag kommer hem från jobbet så är en av matlådorna i hagen omkullvält.............VEM ÄR DEN SKYLDIGE?


Båda hästarna ser otroligt oskyldiga ut   . Jag har haft mina aningar om vem det kan vara........men att få se när det

händer......eller i bästa fall få det på film...........är inte lätt......





Greven ser rätt så pålitlig ut. Han är knappast skyldig. Men titta på filmen här...........den blicken säger mer än tusen ord......jag börjar ana vem den skyldige är.......





Nu har jag med egna ögon sett vem brottslingen är.........vår alldeles egna prinsessa på gården - Märta-Louise! Jag hann nästan filma det hela.......





Å övning ger färdighet.......Märta-Louise fortsätter att träna på att välta matlådan.........





Det har blivit otroligt lite ridet sista tiden. Men igår tog jag ett kort pass i paddocken med Greven. Å tala om att ha vilat sig i form! Greven var så mjuk och lyhörd. Både skänkelvikningen, öppnerna och sluterna i bägge varv, gick kanonbra........nåja, lite vingligt, men ändå! 


Så häääär mjuk och lyhörd har han aldrig varit. Jag är så himla glad  !  


Leif som satt på pallen i hagen och tittade var faktiskt rätt så imponerad  


Jag är såååå stolt över min Greve  !  


 


 Jag hoppas att den här fina formen håller i sig. Det blir otroligt roligt att få börja med lite mera "finsliperi" i ridningen. Kanske kan jag också börja be om trav på böjt spår.


Jag kommer att vara mycket försiktig med att öka kraven då jag i vinter åkte på ett litet bakslag. Fick problem med traven i paddocken. Greven sköt ut bogen och blev ganska vrång. Han mer eller mindre vägrade att trava i paddocken. På våra uteritter var det inga som helst problem. Där travade han på gladeligen vare sig jag ställde/böjde honom åt höger eller vänster!


Nu är problemet med traven i paddocken på god väg att lösas. Jag har fått hjälp av Angelica Hesselius som gav mig ett nytt tankesätt i ridningen. Ett varmt tack Angelica!


Sen kan jag återigen konstatera att massagen som Greven fick av Tommie Lindgren gjorde under! Det blev en helt annan häst efter

dom två behandlingarna! Tusen Tack Tommie!



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


Carina  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards