Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Carina - 25 mars 2011 17:42


Inte bra......alldeles för långt emellan mina blogginlägg......


Livet är lite för mycket just nu   . Datorn har fått stått åt sidan. Men här kommer en liten blogg i alla fall!



Nästan ingen ridning. Det blåser ju så in i vassen! Varken Märta-Louise eller Greven bryr sig om att det blåser.......men det gör jag! Det är så fruktansvärt otrevligt och det blir så  himla kallt !!


 

Men det går ingen nöd på hästarna när dom får vila. Dom har riktigt kul i hagen! Men varför har jag aldrig kameran med mig då det hänter något roligt?



Som igårkväll till exempel. Leif stod i hagen och skottade ner snö i en grop som blivit sedan vi flyttat undan an av matlådorna. Märta-Louise var snabbt på plats och klev ner med båda frambenen i gropen (den var djup!). Sen började hon ivrigt krafsa med ena benet så snön for ur gropen.


Det såg för himla skojigt ut   . Leif skottade dit snö och Märta-Louise krafsade bort snö.........


Eftersom Märta-Louise har längre "tålamod" än Leif så slutade det med att Leif sa:


- Nä, nu skiter jag i det här!   




I helgen fick vi ett roligt besök av våra barnbarn. Minsta tjejen, Nivinn, har vuxit och blivit så stor! Hon är 8 månader gammal nu. Glad och himla go!



 

  



  

 


 


Storasyster Iza var det full fart på som vanligt. Med mycket spring i benen är det bra med lite utelekar.


Men nu får man hålla lite koll på hur hon tar sig nedför snöhögarna. Ibland kastar hon sig rakt ut med huvudet före......!


Farfar Leif var med och styrde upp det hela lite......




Förra veckan var jag iväg och handlade lite nya blommor. Jag är otroligt dålig på att sköta mina växter. Inga gröna fingrar här inte! Jag ska helst ha kaktusar eller gröna växter med tjocka blad. Fast det är nästan så att Svärmors tunga inte ens överlever hos mig.........


När jag väl stod inne på Blomsterlandet kunde jag inte motstå två stycken otroligt fina blommande växter........


Se här........en vecka senare.........ena blomman är död.........  



    



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  

Carina


Skapa flashcards