Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

En liten lägesrapport

Av Carina - 16 mars 2011 15:26


 

Ledsen att jag inte har bloggat på ett tag.........  ......ibland blir det helt enkelt ingen tid över!

 

 

Förkylningen har gett med sig. Nu är jag igång och tränar  (rider) igen   . Det är sååå himla kul!

Å det fina vårvädret är kvar   ! Kan det blir bättre   ?!

 

En liten lägesrapport om hästarna:

 

Det är stor skillnad på hur jag kan påverka Greven i ridningen sedan han fick sina två massagebehandlingar av Tommie Lindgren. Nu gäller det att muskla upp Greven där han har gått och "hållt sig". Det kan ta lite tid men jag känner stor framtidstro och nu gäller det att ha tålamod och träna lugnt och metodiskt.

 

Det känns mycket roligare att rida när jag känner att Grevens kropp börjar "komma loss". Tidigare kändes det som Greven i vissa övningar var som en "betongpåle" som inte alls ville svara på några hjälper. Nu kan jag påverka honom i alla lägen. Skolorna är inte perfekta men i och med att det går att komma åt honom med hjälperna så finns det bra förutsättningar för att jobba vidare. Och det känns jätteskönt!

 Puss på dig Greven   !

 

Själv får jag en rejäl uppvärmning före varje ridpass..........    ......Greven fäller nämligen otroligt med hår nu.

 

Jag borstar och borstar........och det tar aldrig slut.......massor med hår! Det tar sin tid att få honom ridklar så här på våren!

  

Här är ett litet filmklipp på ett vingligt ekipage. Greven och jag försöker flytta oss några steg ifrån fyrkantsspåret och några steg tillbaka........undrar varför det aldrig finns någon filmsnutt där det fungerar "perfekt"   ????

 

 

 

 

Märta-Lousie och Leif rider vidare. Det blir bara bättre och bättre. Märta-Louise tycker fortfarande att det är fantastiskt roligt att träna.

 

 Tro det eller ej.....men nu har jag äntligen tagit mod till mig och suttit upp på Märta-Louise! En liten tur i paddocken blev det. Jag valde en dag då hon såg lugn och sansad ut   . 

 

Det var stor skillnad att sitta på Märta-Lousie jämfört med Greven.........det fanns ju "ingen hals" framför sadeln! Jag som är van Greven med sin grova hals full med man som är så bra att ta tag i om något händer.

 

Men det var jätteroligt att rida Märta-Louise! Hon är en riktig kanontjej   ! Man måste komma ihåg att hon bara är riden i 2½ månad.

 

Det blir Leif som fortsätter att träna/rida Märta-Louise. Jag kommer att jobba Märta-Louise lite från marken emellanåt. Sen fortsätter vi naturligtvis att göra våra uteritter med båda hästarna. Det är ju sååå härligt!

 

Som sagt.....Leif tränar vidare......och hör här vilket hjärtligt skratt Leif har när det inte blir som han har tänkt sig.

 

 

 

 

  Det är precis så man ska tackla motgångarna i ridningen! Inte sur och irriterad utan med ett glatt skratt rida vidare mot nya möjligheter!


Nu är det sena kvällen och dags att borsta tänderna  . Sedan krypa ner i sköna sängen! Kvart över fem imorgonbitti ringer klockan   ............

 

 






 NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  


Carina


 

 


 
 
Kerstin

Kerstin

18 mars 2011 08:31

Ja visst är vädret på bättringsväg.. Inte just idag då. Kanske hinner vi med en vår och sommar innan det är dax för mer snö.. ;)
Så härligt att ni kan rida tillsammans. Ska lura upp sambon på snälla Sydney något i vår bara för att kolla hur ND fungerar med hennes sällskap i skogen. Vore ju kul om vi alla kunde bege oss ut tillsammans.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

18 mars 2011 19:56

Idag har jag bestämt mig för att blunda för vädret....JAG HAR VÅR I BLODET NU!!

Tittade precis på vädret på Mittnytt - DET BLIR MERA SOL OCH VÄRME!!!

Såklart att du ska lura upp sambon på hästryggen! Ni som har hästintresserad barn kan ju rida hela familjen. Härligt!!

Sköt om dig Kerstin....jag har nog läst på din blogg att du plågar din kropp och själ alldeles för mycket!

Jag har en överenskommelse med mig själv att inte blogga om min ohälsa (och då menar jag inte förkylningar och magsjuka) men med mina egna erfarenheter så ser jag varningslampor blinka oavbrutet då jag läser din blogg! VAR RÄDD OM DIG KERSTIN!! Vad jag känner till så har vi bara ett liv....

Kram!

 
mattemia

mattemia

18 mars 2011 14:19

Garttis till nya bloggen. Men lite mera bilder vore inte fel.
Gott att se att ni har det bra.
Kram

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Carina

18 mars 2011 19:45

Tack Mia!

Ja, visst är det kul med bilder!! Att det inte blir så mycket bilder och filmer skyller jag lite på att jag bor i skogen och min datauppkoppling inte är helt optimal....

......en liten filmsnutt på 30 sekunder tar minst 20 minuter att få över till bloggsidan.....puh.....

.....det går något fortare att skicka över lite bilder men det är rätt segt även där.

Sen är det ju det här med fotografen.....jag kan ta 30 bilder medans Leif rider och kanske 3-4 stycken är något sånär okey. Fotografering är inte min starka sida....fast jag tycker det är kul att fota!

Du har en jättefin hemsida Mia......tråkigt nog så bloggar du inte så ofta.......
Då man inte träffas så ofta är det kul att få se lite livstecken via bloggen istället!

Kram och ha det så bra! Å lycka till med träningen på söndag!!

 
Gabbi

Gabbi

19 mars 2011 20:35

Båda hästarna ser jättefina ut :) Måste komma och hälsa på er snart.

Kram Gabbi

http://www.gabriellablom.bloggagratis.se

Carina

20 mars 2011 19:41

Tackar!!

Du är såååå välkommen Gabbi! Jag ser fram emot ditt besök :o))

 
Kerstin

Kerstin

21 mars 2011 21:49

Nej, man ska eg inte blogga om hälsan, men ibland så känner jag att jag mår bättre över att bara få ur mig det, även om det bara är i skrift. Skrift har alltid betytt mkt för mig så det är nog därför. Men jag har faktiskt börjat lyssna och ska försöka få en balans, men det är inte det lättaste när man går på timmar.. :) Tur man har de 4-benta. <3

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

22 mars 2011 10:07

Helt klart kan det vara skönt att få skriva eller prata ur sig när det är för mycket! Jag förstår precis hur du känner!

Jobba på timmar måste vara rätt tufft! Kan tänka mig att man hoppar på alla dom timmar man kan få jobba......
Det är ju tyvärr så att vi alla har våra räkningar som ska betalas.

Hästar är den bästa friskvård man kan ha (om man gillar hästar vill säga)!

Ta hand om dig Kerstin! Jag vet verkligen hur svårt det kan vara att få balans i livet. Låter jättebra att du har börjat lyssna och kanske med det så småningom får det lite lugnare!

Vi får försöka njuta av vårsolen så mycket det bara går och ta långa härliga uteritter med våra allra bästa fyrbenta vänner!



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards