Carina - Här och Nu!

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Första resan

Av Carina - 8 mars 2011 19:26


Nu har Märta-Louise gjort sin första resa med hästtransporten.........bara glada överraskningar!

 

Första glada överraskningen var att Märta-Louise inte brydde sig ett dugg i att hon måste ha transportskydd på benen.

 

Då man ibland tror att hon ska få ett utbrott så kan hon vara hur cool som helst..... !

 

Det har aldrig varit några problem med att lasta Märta-Louise. Fastän att vi har haft uppehåll med lastträningen i nästan ett år så kliver hon gladeligen in i transporten. Det spelar ingen roll om hon kliver på först eller sist.

 

Ska Greven med lastar vi honom först eftersom han inte vill gå in om mellanväggen inte här ställd lite åt sidan. Han tycker helt enkelt att han är för stor för den smala passagen som det blir om mellanväggen står "på plats"   ..........

 

Märta-Louise tycker tydligen att hon är smärt och smidig för hon kliver gladeligen in även om passagen ser smal ut     ...........

 

Jag hoppas att ni förstår "glimten i ögat" med dom två sista meningarna!

 

Vi har införskaffat en övervakningskamera   så vi skulle ha full koll på hästarna hela resan. Märta-Louise var lite frustrerad första biten och bet lite i bommen. Men när vi hade åkt på en bit så började hon att äta hö. Så resan blev riktigt lugn!

 

Målet för dagen var ett besök på PH-vet. Där avlöpte besöket med positiva besked     . Bara att rida på med Märta-Louise.

Vi passade även på att låta Martin Ondrasek kolla tänderna på båda våra hästar när vi ändå var där.

 

 

Lastningen för hemresan gick lika bra som hemma. Sköönt   !!!

 

Resan hem gick också jättebra. Skööönt   !!!

 

 

Nu är vi   jätteglada här i Stora Bandsjön och ser fram emot en tidig och skön vår med härliga uteritter för båda våra hästar!

 

 

Inga nya bilder..........jag bjuder på en kort snutt av lite bus hagen igen istället.

 

 



NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  

Carina

 
 
Ingen bild

Gabbi

9 mars 2011 14:47

Vad härligt att allting gick bra =D Bra hantering = lydiga hästar. Vi ses imorgon.
Kram Gabbi

Carina

10 mars 2011 14:52

Det är såååå härligt! Märta-Louise är verkligen en pärla då det gäller. Å Greven är sååå klok, så klok!

 
Kerstin

Kerstin

9 mars 2011 14:57

Men vad underbart!! Allt liksom, lastning, resa och vet besök!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Carina

10 mars 2011 14:51

Smile, smile, smile!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - Fredag 2 feb 20:52

Hittade igen min bloggsida ? ?helt plötsligt?? Gick igenom mina appar i telefonen och där var den?Bloggplatsen?. Kul ? eller inte ? ? Ska jag börja blogga igen ? eller inte? Ja, inte ikväll i alla fall?eller hur blev det här egentligen ???? ...

Av Carina - 25 mars 2013 19:24

Vad gör man på en söndag?  En solig   söndag som i helgen....... Går i kyrkan kanske.......     Nja......kanske inte riktigt "i" kyrkan utan snarare sådär lite utanför.......kanske lämpligen stannar upp vid dess port   ......      D...

Av Carina - 20 mars 2013 10:30


Veckorna bara rusar iväg! Det är så mycket jag skulle vilja göra men tid och ork räcker inte till. Det har medvetet blivit rätt mycket slalom. Säsongen är kort och börjar nu gå mot sitt slut.      Jag och Tingeling tränar fortfarande Agil...

Av Carina - 11 mars 2013 08:39

Nu gäller det att ligga i   !     Säsongen går mot sitt slut. Nu är det slalom som gäller så fort det finns en chans!     På söndagsmorgonen var det bara att slänga in alla grejor i bilen och köra mot Birsta och möta upp med m...

Av Carina - 2 mars 2013 11:26


Jag har varit i Skönviksbacken några gånger dom sista två veckorna. Och jag har konstaterat att det är livsfarligt i liften         Som jag har bloggat om  tidigare så vill jag ha hjälp med att få liftpinnen på plats i ändan. Jag vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards