Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Carina - 27 februari 2011 19:27


 

Förkylningen vill inte ge med sig.........     .... ja, fast jag är inte så där grön i ansiktet...... utan snarare röd! Och jag känner mig rätt vissen. Inte kul!

 

Vilket kanonväder det har varit i helgen! Inte alls blåsit som dom först lovade. Det har varit sååå skönt!!

  

Nu har vi kört igång lastträningen med Märta-Louise igen. Det  var rätt länge sedan hon var in i finkan. Tror närmare bestämt att det nästan är ett år sedan.

 

Lite skämmigt    att det har gått så lång tid sedan sist. Och ska sanningen fram så har vi aldrigt åkt iväg med Märta-Louise i transporten heller. Inte ens stängt med rampen bakom henne.......

  

Och sanningen ska väl fram här på bloggen........eller.....  

  

Till vårat försvar vill jag säga att det har aldrig varit några problem att få henne att gå in i finkan då vi har tränat förut. Och det var det inte nu heller!

   

Märta-Louise stannade först vid rampen och frustade. Det luktar ganska stark gummilukt av vår "nya" transport. Sen klev hon med bestämda steg upp på rampen och raka vägen in i finkan. Inga problem! Det var bara att slänga upp grimskaftet över rumpan och stanna kvar bakom och lägga på bommen.

 

Det var inga problem att stänga igen med rampen bakom henne heller. Hon är hur cool som helst den här damen i vissa lägen!

 

Åka iväg med transporten ska vi vänta med lite.......(men inte ett helt år   ).

 

 

Greven stod nyfiket och tittade på lastträningen. Han såg ganska nöjd ut med att inte själv behöva bli lastad.


Greven och jag tränar vidare. Tyckte ett tag att det hade börjat lossnat lite och att det gick framåt. Nu känns det som om vi har ramlat bakåt igen. Jag har otroligt svårt att komma åt och få "loss" höger bog. Jag har fått lite mera tips på övningar av Angelica Hesselius. Kanontjej! Har även fått bra idéer om hur vi ska komma till rätta med traven i paddocken. Av någon anledning vill inte Greven trava i paddocken  .


Så här kan det i alla fall se ut på ett par stillbilder från en träning.



    

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!


  

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards