Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Carina - 9 februari 2011 17:21

 

Åh va skönt! Idag gick träningspasset i paddocken riktigt bra!

 

Det har varit lite tungt ett tag. Men nu känns det som det börjar lossna lite..........  !

 

Greven var otroligt lyhörd för mina hjälper idag. Jag har konsekvent inriktat mig på vissa övningar ett tag. Idag gav det resultat.

 

Bland annat så har jag dammat av en gammal övning sen ridskolan - serpentiner över ridbanan. Jag koncentrerar mig på att få en bra böjning genom kroppen i svängarna och lägger in halter mitt på ridbanan.

 

Går sedan över till förvända öppner på fyrkantspåret.

 

Några framdelsvändningar (inte så många - Greven tycker att dom är vedervärdiga   !).

 

Vidare till att öka och minska volter. Observera - jag ökar och minskar volterna bara i några få steg. Några steg utåt, några steg innåt. Små hjälper!

 

Och slutligen rider jag "vanliga" öppner (alltså ej förvända) på fyrkantspåret.

 

Vissa dagar har jag även lagt in lite sluter.

 

Allt i gångarten skritt.

 

Puss på dig   min älskade Greve - va´du är duktig!!!!

 

  

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

  

 

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards