Carina - Här och Nu!

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Carina - 8 januari 2011 18:22

 

Oj, vad spännande......det här är min första dag på min nya bloggsida för Stall Slättman!

 

Min hemsida - stallslattman.zoomin.se - kommer att försvinna. Ja, hela zoomin.se kommer att går i graven sista mars i år.

 

Det är med sorg i hjärtat jag lämnar min hemsida men samtidigt spännande och roligt att få start upp något nytt.

 

Så Hej   och Välkommen till Stall Slättmans nya blogg !

 

Här i Bandsjön håller vi på att snöa in! Hujedamej vad snö det har kommit. Är det inte svinkallt så snöar det! Vilken vinter!

 

Igår tränade jag och Leif för Angelica Hesselius. Det var himla kul! Jag red Greven och tränade integrerad ridkonst (www.drangelska.se). Leif tränade Märta-Louise i Lång Tygel (www.barnmice.com/video/long-reining-13-shoulder-in-on).

 

Det gick kanonbra för oss alla fyra!

 

Greven kämpade på jättebra och gick stundvis i en mycket fin form. Det gäller bara att inte gå för fort fram med honom. Greven är så duktig att jag lätt glömmer att han inte är riden så länge och att han inte har hunnit bygga upp så mycket ridmuskler.

Angelica har nu gett oss flera verktyg att träna med till nästa gång. Jag kommer bland annat att jobba med att få Greven lösgjord i bogarna.

 

Leif och Märta-Louise repeterade sen förra lektionen att göra förvänd öppna i skritt och trav. Märta-Louise struttar runt som en liten primadonna i paddocken! Hon är jätteduktig.

Nytt för dagen var att Leif och Märta-Louise fick träna på sluta. Det är inte helt lätt att göra dom här jobben från mark med långa tyglar men ett otroligt bra verktyg att använda på en unghäst för att bygga upp ridmusklerna.

 

Idag har vi hämtat hö, skottat snö och ridit ut (ja, Leif den stackaren får ju och tömköra).

 

Imorgon ska vi skotta snö, skotta snö och skotta snö......puh   !

 

Ett litet ljus kommer mitt på dagen - vårat barnbarn Nivinn   ! Vi ska vara barnvakt ett par timmar medans Tomas och Anette åker och badar med Nivinns storasyster - Iza   .

 

 

NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

 

   

Carina  

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards